Takahashi adapter oversigt søges

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Takahashi adapter oversigt søges

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af xplode. This post has been viewed 52 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Jeg er den glade ejer af en Takahashi FS60(S)C – men da jeg købte den brugt har jeg ikke alle de originale adaptere der fulgte med. Har dog til DSLR foto med flatneren samt en 1.25 klemme og diagonal.

Jeg er nu løbet ind det velkendte takahashi adapter helvede da eksempelvis gerne vil koble min hershel på men ikke har et 2″ okular holder.
      Lige så mangler jeg også diverse andre adaptere.

Jeg har et fint forbindelses diagram – men der nævnes ikke noget om hvilke gevinder og længder der er på de forskellige.

Så mit spørgsmål er:

Er der nogen der er faldet over en hjemmeside eller link hvor alle (eller de fleste) af Takahashis gevind størrelser er listet, samt en oversigt over hvilke adaptere der har hvilke gevinder?

FrankLarsen2015-04-15 13:25:32

munkholm
      Deltager
        • Neutron star

Hej Frank, havde selv det samme problem da jeg ville have div. adapter med gevind, i stedet for fingerskruer.

Jeg kontaktede OPT og forklarede mit problem, og sendte et par billeder med af mit udstyr. De undersøgte sagen, fortalte mig hvad der skulle købes, og det virkede. Så meget fin service. Her et link

http://www.optcorp.com/manufacturer/takahashi?cat=57&limit=all

Jeg mener ikke jeg fandt en side hvor der var angivelser af målMunkholm2015-04-15 14:56:15

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

xplode
        Deltager
          • Nova

Jeg tror teleskopet har M52 eller M56 gjenger på fokusertuben.

Om det er M56 så kansje denne passer

Sælges Baader 2″ ClickLock M56

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Takahashi adapter oversigt søges' er lukket for nye svar.