Software til QHY 5L-ll-M

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Software til QHY 5L-ll-M

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af kenneth. This post has been viewed 25 timessneis. This post has been viewed 25 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

kenneth.sneis
    Deltager
      • Super Giant

Hei

Hvilket program benyttes for å filme og/eller ta bilder med QHY 5L-ll-M ?

Kenneth

chris_h
      Deltager
        • Super Nova

kenneth.sneis
        Deltager
          • Super Giant

Takk

kenneth.sneis
          Deltager
            • Super Giant

Hei

Sitter her og forsøker å få FireCapture til å kjøre, men får stadig feilmelding.

Virker som en driver som ikke kjører som den skal ??

Noen bud på hva som kan være feil ?

Kenneth

Anonym
              • Super Nova

Jamen hvorfor nævnes det program som ligger på Qui,s hjemmeside ikke?

Det hedder EZ Planetary og er det som er lavet til kameraet. Firecapture er der problemer med sammen med dette kamera! Jeg bruger selv kun EZ Planetary, og det kører godt – hos mig i hvert fald.

Mvh.

kenneth.sneis
              Deltager
                • Super Giant

Hei

Takk, så skal jeg bruke det.

EZ Planetary kjørte rett så godt

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Det skyldes måske at der åbenbart ikke mere er officiel support for QHY 5L-ll i FireCapture 2.3 iflg.sidste beskeder.

rettet – (Ups kan se du bruger 2.2 – her skulle det virke med enkelte undtagelser)
                  Nightsky2014-01-07 02:06:17

xplode
                  Deltager
                    • Nova

Firecapture fungerer 100% med mitt QHY 5L-ll så att det er manglende støtte i Firecapture stemmer ikke.

Jeg tipper du mangler den riktige driveren, du trenger både system og WDM driver. System driveren har du alt installert hvis du har brukt kamerat til guiding.

WDM driveren er for Firecapture og andre video opptaks programmer.

kenneth.sneis
                    Deltager
                      • Super Giant

Xplode wrote: Firecapture fungerer 100% med mitt QHY 5L-ll så att det er manglende støtte i Firecapture stemmer ikke.

Jeg tipper du mangler den riktige driveren, du trenger både system og WDM driver. System driveren har du alt installert hvis du har brukt kamerat til guiding.

WDM driveren er for Firecapture og andre video opptaks programmer.

Takk

Så skal den installeres. WDM-driveren var vel den eneste av 10 drivere jeg fant som jeg ikke prøvde

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Software til QHY 5L-ll-M' er lukket for nye svar.