Mindre teleskop men glad mand

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Mindre teleskop men glad mand

• Dette emne har 33 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 313 times
Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Forfatter

Nicolaj
    Deltager
      • Giant

Peter, tak for info. Mente nok jeg havde set det.

Jeg prøver det næste gang jeg er ude og ser om det forbedrer resultatet.

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Tak Peter – jeg har googlet din montering, og wau – det er noget af en basse, og den oser jo af kvalitet ($$$). Men stadig en imponerende performance.

/Rudi B. Rasmussen

Nicolaj
        Deltager
          • Giant

I går fik jeg mulighed for at køre flere punkter og denne gang også korrigere for temperatur og lufttrykket. Monteringen finder selv ud af temperaturen men lufttrykket angav jeg i aftes til 1014 mBar. Så kørte jeg en ny TPoint med 84 punkter og bagefter bad jeg TPoint om at lave en optimeret beregning af kooefficienter. Det gav mig så en pointing accuracy på lige godt 5″ RMS

Dette er et crop forstørret til 200% af en enkelt frame på 1200s uden guiding.

Jeg er super tilfreds med monteringen !

God søndag

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Det ser ret overbevisende ud Nicolaj – imponerende flot guiding Thumbs%20Up
            Pointing accuracy er også acceptabel – hmmm Wink

mvh
            Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
          • Emnet 'Mindre teleskop men glad mand' er lukket for nye svar.