Kamera ude af fokus

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Kamera ude af fokus

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 6 måneder siden af apollo. This post has been viewed 24 times13. This post has been viewed 24 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

apollo.13
    Deltager
      • Main Sequence

Hej.

Jeg har et Sony Alpha 350 kamera, som er ude af fokus og laver skygger.

Når jeg fokuserer, og har motivet midt i søgeren, ender motivet med og ligge for lavt, – eller som om, at jeg har skudt hend over motivet.

Jeg har samtidig skygger i toppe af billedet, i hver side.

Jeg vedhæfter et billeder, så i bedre kan se hvad jeg mener.

Mh. Morten

Apollo 132013-09-08 12:09:26

Vh. Morten

Julius
      Deltager
        • Nova

Skyggene kan være solblenderen på objektivet som er for stor. Hva slags objektiv(linse) har du montert på kameraet.
        Ofte er ikke den optiske søkeren helt nøyaktig, på ditt kamera har den 95% dekning av det faktiske bildet.
        Har det alltid vært sånn eller er det noe som har skjedd i det siste?

apollo.13
        Deltager
          • Main Sequence

Skyggerne har ikke altid været der. Det er noget kameraet er begyndt med, efter jeg begynde at bruge det til astro fotografering. Det samme med fokuseringen.

Jeg har to forskellige objektiver, problemet er det samme hos dem begge.

Jeg har denne T2 ring http://meade.dk/product/t-2-ring-356/ under mistanke for at evt. har skadet/bøjet mekanikken omkring “objektiv åbningen”. Dette siger jeg, fordi jeg har 2 stk. Sony kamera, som nu har samme fejl!

Vh. Morten

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Kamera ude af fokus' er lukket for nye svar.