Hitecastro eqdirect kabel gives bort

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Hitecastro eqdirect kabel gives bort

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 425 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Ca 2 m lang USB til RJ-45 eqdirect kabel, eqdirect.

Jeg købte den for et par år siden af Johannes for 250,- så det sælger jeg det videre for igen. Det virker perfekt under Windows Xp, men nyere Windows udgaver driller.

Chippen er VID = 067B / PIC = 2303.

Hitecastro har efter min mening lavet en svinestreg da de pga nogle har lavet piratkopier af deres chipset har de valgt at droppe support for disse chipset – dvs at det går ud over deres kunder som retmæssigt har købt deres produkt, dårlig stil…

Jeg har henvendt mig til Hitecastro adskillige gange men ikke hørt et kuk tilbage fra dem

Læs nærmere her: http://www.ifamilysoftware.com/news37.html rudibr2017-10-05 08:50:30

/Rudi B. Rasmussen

wieben
      Deltager
        • Nova

Hej Rudi,

Dette chipset er brugt i rigtigt mange USB til RJ45 converters. Det sidder også i det kabel jeg bruger til min EQ6 købt for nogle år siden. Driverne i de nyere versioner af Windows er programmeret til at disable chippen.

Workaround er at have den gamle driver liggende, slette enheden og pege på den gamle driver når kablet tilkobles. Det skal gøres næsten hver gang, men virker.

Lidt irriterende, men betyder at chippen kan brugen også med win10.

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Hej Heine,

Siden sidste store Windows 10 opdatering for et par uger siden har det ikke været muligt for mig at komme i kontakt med dimsen. Der er en Shoestring eqdirect på vej fra TS, de siger at den virker fint under Windows 10, så det satser jeg på.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Er der slet ingen med en gammel observatorie PC der kan bruge den?

En fl øl på Kompedal og det er din!

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

gives bort! koster gratis! uden moms! uden kvitung! det er heeeelt vildt…

/Rudi B. Rasmussen

Nicolaj
              Deltager
                • Giant

Win10 har det med at geninstallere den nyeste Prolific driver hver gang windows selv lyster at opdatere PC’en. Jeg har den gamle dirver til at ligge på skrivebordet og kører den hver gang der er behov. Lidt øv men virker hver gang.

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Nicolaj/Heine – ja, jeg brugte også tricket med den gamle driver samt forhindre automatisk opdatering og så rulle tilbage igen. Men en klar aften duede det bare ikke, lige meget hvad jeg prøvede.

Så igen – hvis nogen har Windows Xp i observatoriet så er kablet altså god nok.

Og ganske gratis.

/Rudi B. Rasmussen

jakob.andersen
                  Deltager
                    • Super Giant

Hvorfor laver du ikke bare din egen?
                    https://jakob-andersen.dk/pics/EQDIRECT_Adapter.pdf

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

What? Er det virkelig så simplelt Jakob???

Jeg læste noget hos EQDIRECT om at man skulle passe på med spændingerne på en almindelig USB seriel port.

Den Shoestring jeg købte har forresten virket upåklagelig siden den blev taget i brug.

Igen, hvis nogen bruger Win95 med EQMOD, så er denne HitecAstro rigtig god. Den ryger snart i skraldespanden nu.

/Rudi B. Rasmussen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Hitecastro eqdirect kabel gives bort' er lukket for nye svar.