H-alpha Okular ra Daystar

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR H-alpha Okular ra Daystar

• Dette emne har 24 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 9 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 230 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Så er alle nyhederne blevet afsløret ved NEAF. Interesserede kan læse med her:

Interessant er især den nye Lunt50 + DS, der afløser Lunt35 som skulle være historie. Der er mere om Quark, men ingen rewievs endnu. Desuden et system til SCT, men kræver igen, at teleskopet købes hos Daystar eller sendes ind. Men læs og se selv.

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Jeg har testet en Lunt 35 på MAF og den var absolut fantastisk! En 50mm til samme pris er jo helt fabelagtigt!!

Thomas, Bornholm

Anonym
          • Nova

Astrojensen wrote: Jeg har testet en Lunt 35 på MAF og den var absolut fantastisk! En 50mm til samme pris er jo helt fabelagtigt!!

Hvis det bliver samme pris for 50’eren, så må de da sætte PST godt ned snart…

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

ja det faktum nævnes også i indlæggene på CN…

Thomas, Bornholm

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Der har været flere indlæg omkring Quark’en efterhånden i udlandet, men hidtil har der manglet billeder af Solen i en god kvalitet. Nu er der endelig taget et med en Celestron 102 f10 og en Quark surface udgave:

Med den indbyggede telecentrik er vi ude på f43, så det er absolut ikke et modul til at tage oversigtsbilleder af hele Solen. Det fortælles endvidere, at båndbredden skal ligge omkring de 0.5Å. Nu er det sådan med billeder, at de altid er processeret så man ved aldrig hvad man har med at gøre. Jeg ser sjældent billeder, der ligner hvad man rent faktisk ser i okularet. Men uanset hvad, så er det et godt billede!

outlook2014-05-30 19:50:14

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

astrojensen
              Deltager
                • Neutron star

Ikke værst! Jeg vil dog gerne kigge i én, inden jeg køber.

Thomas, Bornholm

Anonym
                  • Nova

Skal den sidde i en f10? Ellers kunne en hurtigere optik jo være at foretrække…

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Hm. Det hurtigste, jeg har, er en 72mm f/6. Min 150mm er f/8, men nedblændes til 125mm f/9.6. Alt jeg har derover, er f/13 eller mere…

Thomas, Bornholm

outlook
                    Deltager
                      • Super Nova

Ideelt set skal du “blot” ud på f30, derfor er der indbygget en telecentrik. Men næsten alt kan gå an, så vidt jeg kan se, iflg hjemmesiden. Netop pga den indbyggede telecentrik.

Hilsen Leif,

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Problemet bliver det meget lille synsfelt, hvis man kommer over en teleskopbrændvidde på mere end ~500mm. Jeg synes, de burde have lavet en alternativ version med en 2x eller 3x barlow.

Thomas, Bornholm

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'H-alpha Okular ra Daystar' er lukket for nye svar.