Jeg plejer at farvekonvertere/debayer før stacking. Jeg tror det kan være problemet. Har tidligere oplevede lignende mærkelige mønstre i Maxim hvis jeg glemte at afkrydse “colorconvert” i stacking rutinen og så gjorde det efterfølgende på det stackede billede.
Ja da, har nu være videoen igennem et par gange, nu bare vente på klart vejr så jeg kan få lidt foto at teste på. Er der nogen der kender (Debuyring forkert stavet) masken på et 1000D når der er et lysforurenings filter monteret, eller bare for et 1000D rå…
En ting jeg synes er litt merkelig er att det er 6 sek eksponering ved ISO400, det må ha vært en veldig svak lyskilde? Jeg ligger vanligvis på 0.5-2 sek ved ISO100 og f/5-f/6
1. histogrammet går het i top, burde det ikke flade ud og have en rund top.. 2. Jeg bruger et lysforurenings filter, derfor den rød farve er højre, kan den udlignes til grøn og blå under optagelse eller under overførsel fra kamera til PC.
Hvis ikke, hvornår i kalibrerings processen skal man udligne denne forskel??
Etter det jeg har forstått spiller det ingen rolle att kanalene ikke er likt belyst. Mine har den blå kanalen forskjøvet ganske mye og fungerer perfekt 🙂
Du skal ikke gjøre noen justeringer på bildene selv, alt går automatisk når lights blir kalibrert (ihvertfall i PI og DSS)
Som jeg har akrevet syntes jeg MONO er så meget nemmere at arbejde med, men nu er det altså et 1000D jeg har, så jeg har læst mere på nettet og tror jeg begynder at kende billede behandling bedre med DSLR, så der er stadig et par ting jeg kan gøre for at få minimeret støjen og det vil jeg arbejde på i den kommende tid.
Snuppede 50 flats ved Iso800, brugte diagrammet på kameraet og valgte ca samme som ovenstående billede,,, ? her er nu at når jeg i Maxim ser på diagrammet ligger det helt i højre side og helt i venster når jeg ser billedet i Nebulosity :-)))
Her har jeg altså 3 forskellige diagrammer fra samme billede,, hvad skal man stole på?