Astrofoto og vind..

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Astrofoto og vind..

• Dette emne har 7 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 3 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 24 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Så fandt jeg på at forsætte med min IC10, men det er ski ikke helt nemt når det stadig blæser som det gør der ude.

Nu må vi jo se om jeg kan få nogle farvedata ned, som jeg ikke nåede sidste år.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Tjae første frame nede, og vildt store og aflange stjerner… Men IC10 er der dog, så helt ved siden af har jeg da ikke ramt..

1x10min rød.MStauning2013-12-01 17:52:07

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Og måske i gerne ville se et LRGB?

Her software bin 3×3, for at ikke blive kanon stor. 3x10m RGB og 1x10min Lum.

nive
          Deltager
            • Super Nova

Thumbs%20Up

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Takker Nils, men er klart ikke tilfreds – selv om vinden har lagt sig, så bliver mine stjerner stadig aflange…

nive
              Deltager
                • Super Nova

Hej MS Træls når det driller lidt . Har selv bøvlet med min guide . Kørete Thumbs%20Down men så kom
                jeg i tanke om at jeg kan monteret en ny Adm dual saddel på min Eq6 , så der blev stillet
                på balancen . Det hjalp på guide grafen ..

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Her er det nok bare fordi jeg bruger guideskop, som ellers bare normalt virker som søger. Så jeg har ikke gjort noget for at det skal kunne bruges som guider, ergo helt sikkert Flex.. Det må jeg så få fixet.

Nåja så er min polar alignment nok ikke for god, har rykket en del på monteringen – og ikke trimmet andet end: Nå det er nok der !

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Har fundet fejlen – det var mit autoguide kabel der er istykker.. Den havde en kortslutning, så RA var på minus hele tiden..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Astrofoto og vind..' er lukket for nye svar.