ZWO ASI kamera vs lange USB kabeler

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR ZWO ASI kamera vs lange USB kabeler

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 7 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 80 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg sad lige og rodede lidt med ny kabling ifbm ommøblering fra mobil setup til kikkertskur setup, og pludselig var der ingen kontakt med ZWO ASI 120mc kameraet, alle programmer, PHD/PHD2/SharpCap, meldte noget i retning af

“ERROR during capture, error code=0x80040209”

eller

“ERROR during capture, error code=80040209”

Og inde under enhedshåndtering kunne jeg slet ikke finde ZWO kameraet, men blot en “unknown device”.

Lidt besynderlige fejlbeskeder, for Windows registrerer jo at kameraet sættes i, med pga det lange kabel fungerer det ikke ordentligt.

Jeg brugte en 5 m LINDY høj hastigheds og høj kvalitete USB 2.0 kabel + det fra ZWO medfølgende ca 2 m kabel og det var åbenbart for langt.

Så vær opmærksom på det, hvis ovenstående fejl dukker op er der ikke noget i vejen med kameraet, blot vejen derud

Jeg har en aktiv USB forlænger/hub som jeg vil forsøge mig med i aften.

/Rudi B. Rasmussen

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Hej Rudi,

Jeg bruger dette 5 meter booster kabel til mit ASI290:

https://www.av-cables.dk/usb-3-0-forlaengerkabel-2/usb-3-0-booster-forlaenger-5-m.html

Det fungerer upåklageligt, uden at jeg dog vil garantere at det er tilfældet på alle computere

joergen.k
        Deltager
          • Nova

Køre du Windows 10 Jesper?

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Ja det gør jeg. Opgraderet fra 8.1

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Jeg fandt lige et gammelt LogiLink USB2.0 Repeater Cable UA0001A. Det er på 5 m ogfungerer fint med ZWO’s 2 m kabel i enden. Så nu ialt 7 m.

En hurtig test gav:

210 fps ved 320×240 px

15 fps ved 1280×960 px

/Rudi B. Rasmussen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'ZWO ASI kamera vs lange USB kabeler' er lukket for nye svar.