ZWO ADC – First og second light

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI ZWO ADC – First og second light

• Dette emne har 95 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 8 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af Arnstein Dale. This post has been viewed 2366 times
Viser 15 indlĂŠg - 16 til 30 (af 96 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

nightsky
    Deltager
      • Neutron star

Omkring ZWO leveringstider

Ser ud til at de er blevet overvÊldet af de mange ordre pÄ ADC, hvilket kan ske.

Informationsniveauet er dog under al kritik, typisk fjernĂžsten leverandĂžrer, ikke en eneste
      mail ud til mange som har bestilt og betalt omkring forventet leveringstid. Man skulle nĂŠsten
      tro at Qhy er blevet ansat hos ZWO LOL

Hvis ikke ZWO har svaret i lÞbet af nogle fÄ dage pudser jeg PayPal pÄ dem.

Nightsky2016-01-01 17:55:54

lindhard
      Deltager
        • Super Nova

Nightsky wrote:

Omkring ZWO leveringstiderSer ud til at de er blevet overvÊldet af de mange ordre pÄ ADC, hvilket kan ske. Informationsniveauet er dog under al kritik, typisk fjernÞsten leverandÞrer, ikke en eneste mail ud til mange som har bestilt og betalt omkring forventet leveringstid. Man skulle nÊsten tro at Qhy er blevet ansat hos ZWO LOLHvis ikke ZWO har svaret i lÞbet af nogle fÄ dage pudser jeg PayPal pÄ dem.

What???

mvh
        Lars

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Hvor lĂŠnge siden er det du bestilte Lars Z ?
          Har Paypal trukket penge fra din konto ?

Jeg bestilte d. 30. og fik mail fra deres web-shop og den er pt.: “Your order has been received and is now being processed.”.

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Lars Malmgren wrote: Hvor lĂŠnge siden er det du bestilte Lars Z ?Har Paypal trukket penge fra din konto ?Jeg bestilte d. 30. og fik mail fra deres web-shop og den er pt.: “Your order has been received and is now being processed.”.

Jeg fik en tilsvarende den 26. december med beskeden shipping 3-4 weeks.

mvh
            Lars

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Jeg har en kvittering fra PayPal d. 22. dec. for betaling. Samme dag modtager jeg:
              Your order has been received and is now being
              processed

Har ikke hÞrt mere, ikke sÄ meget som et tracking nummer. Jeg har ventet pÄ den ville dukke op,
              mÄske gÞr den det i morgen, og sÄ blev jeg opmÊrksom pÄ denne post pÄ deres Yahoo forum.

we didnot expect our ADC so welcomed
              actually we make a few of them and seems they cannot meet your guys’ need
              so we will send follow the time of orders at this week
              and our next batch will be ready at end of next month

https://groups.yahoo.com/neo/groups/ASICamera/conversations/topics/1417

Nightsky2016-01-01 18:52:55

allan_dystrup
              Deltager
                • Nova

Her min kommunikation med ZWO, til orientering

/Allan

From: Allan Dystrup [mailto:AllanDystrup@gmail.com>

Sent: 31. december 2015 17:10

To: ‘Vanessa.Zhang’

Subject: RE: Shipping and tracking of ADC order ?

Hi Vanessa,

I thank you very much for the information!

It is nice to know, that you have received my order, and that it will now be processed as soon as possible.

I look forward to the shipping and tracking info, when it is available.

I wish you a happy new year too!

The best regards,

Allan

—–Original Message—–

From: Vanessa.Zhang [mailto:vanessa.zhang@zwoptical.com>

Sent: 31. december 2015 02:32

To: AllanDystrup; info

Subject: Re: Shipping and tracking of ADC order ?

Hi Allan

I just checked your order, order number :2185.

And I’m sorry to tell you that we haven’t shipped your order yet.

Because the supply falls behind the demand. And our team are sparing no efforts to producing the ADC.

Pls wait for more time.

And we will have New Year Holiday from 1st to 3rd,2016 , so probably we will ship your order next week.

Sorry for the inconvenience we brought to you.

Happy New Year !:-)

Best Wishes

Vanessa

ZWO Co., Ltd.

Tel: +86 18662401990

Phone:+86 512 65923102

Web: http://www.zwoptical.com

FB:http://www.facebook.com/ZwoDesignAstronomyCameras

Yahoo Group:http://tech.groups.yahoo.com/group/ASICamera/

> From: Allan Dystrup <AllanDystrup@gmail.com>

> Subject: Shipping and tracking of ADC order ?

>

> Message Body:

> Hi ZWO,

>

> I bought your ADC a week ago,

> selecting the one week shipping option.

> I paid via PayPal, and got a PP receipt.

>

> Can you please. tell me when you expect to post the ADC, and if you

> will provide a tracking number, so I can follow the shipping?

>

> Thanks and happy new year!

> Allan

>

> —

> ZWO ASI (http://astronomy-imaging-camera.com)

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Hej Allan

Tak for info, tyder pÄ at alt nok skal lÞse sig. Dog bekymrende at ZWO nu ogsÄ undlader at
                  informere nÄr noget gÄr galt.

allan_dystrup
                  Deltager
                    • Nova

Ja Lars, det havde vĂŠret rart med en ordrebekrĂŠftelse via mail, incl. forventet tidspunkt for afsendelse, — som vi kender det fra Baader, TS og danske astro-forhandlere

ZWO er helt klart blevet “kĂžrt over” af de mange bestillinger til udsalgsprisen i December (prisen er i dag stadig nedsat, men dog oppe pĂ„ $128).

Der kommer nok skub i ekspeditionen her efter de fÞrste nytÄrsdage.

landbo
                    Deltager
                      • Nova

Mener faktisk ZWO hele tiden har averteret ADC’en til salg som pre order, hvilket mig bekendt betyder de ikke har varen pĂ„ lager i bestillings Ăžjeblikket. Og den stĂ„r i Ăžvrigt stadig opfĂžrt som pre order pĂ„ bĂ„de Alienexpres og deres egen side.

PĂ„ Alienexpres koster den dog stadig kun $99, inc. fri fragt med DHL (under 1 uges leveringstid) hvis nogen lyster.

ZWO er desvÊrre ikke gode til forklare sig hvad der sker og hvornÄr, sikkert grundet sprogproblemer. NÄr varen afsendes fÄr man en e-mail med tracenummeret tilsendt.

Har selv bestilt en da den kom pÄ deres egen side. Formoder den kommer frem en dag udi fremtiden.

nightsky
                      Deltager
                        • Neutron star

Pre-order, men derfor skal man vel stadig have ordentlig besked. Specielt nÄr man fÄr besked
                        pÄ at ordren bliver behandlet, mail om at den er klar til bestilling og man hÊver pengene.

Heldigvis har ZWO sÄ gode anmÊrkninger i min bog for fremragende service, forholdsvis god
                        kvalitet, rigtig gode drivere, aktiv deltagen pÄ astro forums og brug af amatÞrer til test m.v., at
                        jeg stoler pĂ„ at ADC’en nok skal komme fremTongue

Venus/UV og ADV
                        Udover den kommende Jupiter sĂŠson, bliver det store emne for mig hvorledes ADC’en vil
                        vÊre nÄr man retter teleskopet mod Venus. Materialet som den er lavet i er ikke optimal til UV
                        ,H-K9L(Schott BK7), sĂ„ der vil vĂŠre en del absorption af lyset i UV fra ADC’en plus det ens
                        barlow ogsÄ absorber.

Hvis der kommer nok lys igennem vil det vÊre helt nye tider for observation af detaljer pÄ
                        Venus hvor atmosfĂŠrens spredning af lyset er meget stor.

Nedenfor en sammenligning af Astrodon UV Venus og ZWO ADC

Nightsky2016-01-02 13:04:54

jens.jacobsen
                        Deltager
                          • Neutron star

Hej Lars.

Du rĂžrer ved et centralt emne for mig angĂ„ende Venus i UV. Med en SCT kommer der stort set intet signal pĂ„ UV, og det pĂ„ trods af at korrektoren er relativt tynd. Nu er min C11 ganske “gammel” i forhold til C14’eren, men grundlĂŠggende er det vist det samme glas korrektoren er lavet af.

Hvad vĂŠrre er, at en barlow har en ganske stor glasvej, og der er gerne en del BK7 eller vĂŠrre i den.

Jeg ville anbefale dig at minimere mĂŠngden af BK7, f.eks til kun at vĂŠre ADC’en. Dette kunne gĂžres ved at udskifte din almindelige Barlow med en enkeltlinse af fused silica eller tilsvarende. Jeg har udset mig hvilke linser der kunne vĂŠre interessante, og det lader til at en standard 25 mm i diameter linse kan passe i en 1,25″ barlow…

Sig til hvis det har interesse.

mvh
                          Jens

nightsky
                          Deltager
                            • Neutron star

Hej Jens

Jeg er interesseret, men vil afvente de fĂžrste resultater. Jeg har indtil nu ikke haft de store
                            problemer med lysgennemgangen nÄr jeg bruger TeleVue, selv om der er en del lystab.

Jeg er 100% overbevist om at du kan lÞse lystabs problemet ved at prÞve nÄr Venus stÄr
                            hĂžjt pĂ„ himlen (dagslys), fordi….

Et langt stÞrre problem er at dÊmpningen af UV lyset (UV A) fra Venus stiger voldsomt nÄr Venus
                            kommer under 40 graders hĂžjde. Det sammen med at lyset spredes rigtig meget gĂžr det
                            nÊsten umuligt at fÄ gode Venus billeder.

Her er graf over absorptionen i UV-B (280-315nm), det er ikke helt sÄ slemt i UV-A (315-400nm)
                            som vi observer i, men stadig rigtig skidt.

NÄr vi bruger ovenstÄende graf, holder det sammen med absorptionen fra glas i lysgangen,
                            detektorens fĂžlsomhed i UV-A, atmosfĂŠrens store spredning af UV-A lyset v(buesekunder),
                            er det ganske tydeligt at forsÞg pÄ Venus detaljer i skumringen er dÞdsdÞmt pÄ forhÄnd.

Heldigvis er lÞsningen ligefrem, tag ens Venus billeder nÄr Venus er hÞjt pÄ himlen i dagslys.

Nightsky2016-01-02 14:01:50

Anonym
                              • Nova

Er det ikke mere coatings’ene som ikke er glade for UV lys end selve glasset? SĂ„ vidt jeg kan se sĂ„ skal der ca 3 cm BK7 for at reducere intensiteten med 50 % ved 325 nm lys (det bliver vĂŠrre for < bĂžlgelĂŠngde og bedre for lĂŠngere).

outlook
                              Deltager
                                • Super Nova

Nemlig, det vil vÊre bedre at lave en ADC selv af uncoated glas eller bedre, fused silica og sÄ i Þvrigt bruge en Newton. SÄ lidt glas som muligt. Det er vejen.

Hilsen Leif,
                                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

nightsky
                                Deltager
                                  • Neutron star

Uncoated glas?

Det indfĂžrer vel bare andre problemer med refleksioner osv. som efter min bedste overbevisning
                                  ikke er at foretrÊkke nÄr man tager hele det spektrale omrÄde vi observer i med.
                                  I min logik pÄfÞrer man vel coating fordi det er nÞdvendigt, det er jo ikke uden omkostning.

Jeg tror lĂžsningen er en coating som giver passage for den bĂžlgelĂŠnge man vil observere i.

Nightsky2016-01-02 17:41:09

• Viser 15 indlĂŠg - 16 til 30 (af 96 i alt)
                                  • Emnet 'ZWO ADC – First og second light' er lukket for nye svar.