yo der! Søndag klart, sådan næsten da

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC yo der! Søndag klart, sådan næsten da

• Dette emne har 22 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 2023 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Jeg måtte altså også bare ud… Faldt så isøvn efter 1times tid, og vågnede her kl 7. Har lige taget en skraber, og kan sige.. Det var jeg slet ikke til !

Nå men den har taget noget M2, M15, og M1 samt en L af M74. Så Selv om jeg sov, ha den opført sig som en pæn lille computer og bedt monteringen om at fast holde det hele.

Der kokmmer et billede eller to lidt senere, skal nok lige over og sove videre.

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Her er så 15stk RGBer af ngc6910. Ved ikke hvor nice den er, ville nok have godt af HA, der meget rød i det område. Og mine RGB er nok brændt ud nogen af stjernerne, så 450sek subs er nok for længe til RGB,så cut ned med 100sek. next time,,, Guiden var nu helle ikke det bedste, men tror jeg skal have leget med lidt indstillinger i soft og hard

http://www.rigorigo.dk2008-10-06 10:10:47

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Men kunne man lade være med lige at kikke… Embarrassed

Her er kort hvad jeg sådan lige kan hive ud af dem, mangler nogle darks der passer på M01 og kan sikkert hive mere ud af det.

I den rækkefølge som de blev optaget:

Epsilon Cep LRGB 30 sek:

M02, LRGB 5 x 30 sek

M15: LRGB 3 x 30sek.

M74: 4 x 600sek

M01: LHaRGB RGB=5x300sek Ha=8x300sek L=10x510sek.

jens
          Deltager
            • Giant

Mon ikke man får nogle timer i aften, da jeg har valgt at arbejde hjemme imorgen.

Ikke noget vækkeur der ringer en op kl. 4.10, så det må og skal udnyttes.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Uha, jeg skal ikke… Kan altså ikke anbefale at sidde ud til kl 4 med 39 i feber Dead Men ville jo gerne gøre det igen i aften, hvis det bliver klart… Hmm ender nok med skilsmisse så…

rigo
              Deltager
                • Super Nova

uah MS du har haft godt gang i den !

skilsmisse, tjaaa se på den lyse side, så kan du stå ude hver nat LOL går nok ikke så galt du gammel… Jeg har fået hjule idag,, men PRISen MS ? hvor meget skal jeg overføre

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Nåja, undskyld er ikke helt rundt på gulvet som jeg plejer Wacko

10 dollar pr hjul + 11 for bælte.

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Leger lige lidt mere med M01… Her en nyere udgave, med 200% zoom:

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'yo der! Søndag klart, sådan næsten da' er lukket for nye svar.