Wow! super hurtig satellit?!

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Wow! super hurtig satellit?!

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 8 måneder siden af proshot. This post has been viewed 53 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

mikael_joe
    Deltager
      • Super Nova

Var ude og kørte en align i PHD guide da jeg så op mod himlen i retningen mellem arcturus og karlsvognen da et et lys farede forbi. Først så troede jeg det var et stjerneskud da den var lige så hurtig. Den røg om bag et træ. Jeg skyndte mig at rejse mig op for at se om jeg kunne se den på den anden side af træet. Den var der stadig og forsvandt ud i horisonten.

Det hele var overstået i løbet af nogle sekunder. Har ikke set noget bevæge sig så hurtigt før.
      Retning: hvis man står og kigger hen mod karlsvognen så kom den fra højre og bevægede sig mod venstre. Den havde retning mod syd og krysede ikke nord/syd linjen.

Farven virkede en smule rødlig. Det skete omkring 0:50 lokal tid her i Hvidovre.

edbbob
      Deltager
        • Super Nova

Hej Mikael,

En ufo måske?

Har haft samme oplevelse med ISS nogle gange lige efter solnedgang når man stiller op. Den bevæger sig også temmelig hurtigt og der er virkelig blus på tidligt på aftenen. Jeg kender ikke dens bane, men ved at den krydser syd de gange jeg har set den.

Vh

Edbbob

proshot
        Deltager
          • Giant

Tror nu mere det er Cosmos 1544 der har været forbi. Så det er nok den du har set 🙂

Hvis man tager observations tiden i betragtning.

For ISS ser man før kl.0.00 og ikke efter 😉

proshot2011-06-22 02:37:15

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Wow! super hurtig satellit?!' er lukket for nye svar.