Wizard Nebula NGC 7380

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Wizard Nebula NGC 7380

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af tomicich. This post has been viewed 57 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

tomicich
    Deltager
      • Super Giant

Wizard Nebula NGC 7380 ca. 2 1/2 time samlet Skywatcher Evostar 80ED DS-Pro Canon EOS 450 D modificeret. Behandlet i Nebulosity2 og Adobe Photoshop CS6 .

tomicich2016-10-09 11:42:15

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Hovsa – forkert billede eller forkert beskrivelse!

Thomas, Bornholm

tomicich
        Deltager
          • Super Giant

UPS.forkert beskrivelse!

munkholm
          Deltager
            • Neutron star

Det ligner nu godt nok Ngc 7380?

Ang. Billedet, så virker det måske lidt presset. Du skulle vel ikke have en udgave der er lidt mere “blød” i det. Om man kan lide de spikes du har lagt på eller ej, så pifter det jo billedet op

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

tomicich
            Deltager
              • Super Giant

Hej Bent

Jeg har desværre ikke en “bløder” udgave, jeg er gået over til en ED80 fra min 200PDS for at få et mindre setup. du har nok ret i at det er “lidt” for presset, syntes der skal noget mere til for at få bare lidt detaljer med på billedet når det er taget med en ED80 frem for da jeg brugte min Skywatcher Explorer-200PDS / 8″ f/5. kan godt være at jeg skal øve mig lidt mere

ED’en er jo en f:7,5, så i forhold til et f:5-instrument, så vil den nok ikke give lige så meget lysmængde som exploreren.

overvejre lidt at gå tilbage igen eller lave et side-by-side System så jeg kan bruge begge to samtidig..tomicich2016-10-09 14:43:59

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Wizard Nebula NGC 7380' er lukket for nye svar.