Wi-Fi Software

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Wi-Fi Software

• Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 4 måneder siden af noodles. This post has been viewed 58 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

clauskaf
    Deltager
      • Nova

Hej Alle

Jeg har ladet mig fortælle at der er et planetarie program der via en PC kan styre teleskoper via Wi-fi. Jeg har søgt på nettet, men kan ikke finde det

Jeg kender godt Sky-safari der via app kan styre f.eks. Celestron Evolution men til PC???

Hilsen Claus

Anonym
        • Nova

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Dette program er vist afhængigt af Sky-safari og en telefon/Tablet?

Jeg mente et program der direkte kan få kontakt med Celestron Evolution der har indbygget Wi-fi

Hilsen Claus

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

noodles
              • Super Giant

Hej,

Ligesom med SkySafari så slipper nu nok ikke uden at have et stykke (wifi-)hardware ude ved dit teleskop. Så jeg tror ikke det kan lade sig gøre kun med et program.

Men det kommer måske an på hvad montering og kamera du har?

clauskaf
              Deltager
                • Nova

Hej Simon

Jeg har allerede dette wi.fi hardware. Det sidder indbygget i Celestron Evolution

og jeg kan sagtens styre den via smartphone/Tablet, men jeg kunne også godt tænke mig at styre den fra min stationære computer/Bærbar via f.eks. Stallarium eller lign. der har denne wi-fi mulighed

noodles
                  • Super Giant

Det ser ud til at du kan med det de kalder SkyQ, men den er discontinued (pga. SkyPortal vil jeg tro).

Du kan prøve at installere det program den brugte.

noodles
                    • Super Giant

TheSky snakker om at de supporter SkyQ 2, men den findes ikke længere. Jeg tror at SkyQ 2 er blevet omdøbt til SkyPortal for på Celestrons SkyPortal side er der et link til et SkyQ 2 spørgsmål.

Hvis jeg var dig vil jeg spørge the TheSky.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Wi-Fi Software' er lukket for nye svar.