Vores formand søger job som astronaut

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Vores formand søger job som astronaut

• Dette emne har 12 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1297 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hvem drømmer ikke om en tur i Rummet?

Den drøm havde jeg allerede som dreng, hvor jeg var så heldig at opleve at se den første menneskeskabte drabant, Sputnik glide hen over den kulsorte nattehimmel i 1957.

Siden er der jo kommet godt gang i opsendelsen af raketter – måske lidt for meget, efter igangsættelsen af Starlink, som er påbegyndt opsendelsen af 12.000 kommunikationssatellitter.

ESA søger nye astronauter, og en af ansøgerne er vores formand Andreas, og jeg jeg håber, at det lykkes for ham.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/naja-og-andreas-soeger-job-som-europas-nye-astronauter-jeg-ved-godt-det-er

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Anders B
      Deltager
        • Moon

Torben Taustrup- du pynter ikke ligefrem på dette Forum- der er for mange ´T. Tau´!-

Job som Astronaut?- man skal da først kunne gå på Bunden- Filmskuespillere er affald op af et hegn før et skift- det er ofte en fodel at skuespillere er talentløse-

Anders B.

Før et skift- man skal Afnazificere- og Revidere Jodens Kultur- Film/ Bøger-

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Er der lige nogen som er blevet sure??? Har man ikke noget fornuftigt at sige skal man måske tie?
          Det er for i øvrigt utrolig “hurtigt” reaktion på et indlæg fra den 17/3
          Claus

nfoldager
          Deltager
            • Planet

@Anders B

Det ser ud som om, du har brug for professionel hjælp.

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

@Torben – slet dette ene indlæg fra Anders B. Af den ene eller anden grund, har han ikke været ved sine fulde fem, eller en virus på hans PC har genereret indlæget. Resten Anders B har bidraget med her på forum, ser jo ok ud 😉
              Havde det været på astronet.dk, så havde jeg straks slettet indlæget og informeret Anders om det.

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

402 hits er vi nået op på.

Man kan sige, hvad man vil, den den slags indlæg vækker folks nysgerrighed 🙂

Jeg skal lige høre hvad Anders B har at sige om sit indlæg.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Med mindre du filtrerer bots, søgemaskiner osv fra, skal du nok ikke hæfte dig for meget ved de tal.
                  På astronet havde jeg også et vandvittigt højt besøgstal, endda så meget, at det til tider lagde one.com’s servere ned. Så sammen med bl.a one.com, fik jeg opdateret .htaccess og udelukket Kina, Hong Kong, Rusland og flere andre regioner, som “crawlede” astronet. Mener at der på et tidspunkt havde været tæt ved 10.000 “gæster” på unden 1/2 time.
                  Tællerne på astronet viser næsten udelukkende “rigtige” besøgende. Der er nogle få bots som er tilladt adgang, feks Googlebot.

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej Rudi

Det var da uhyggeligt stort antal uvedkommende hits på Astronet.

Sikkerheden på Astro-Forum er høj, og i den tid den nye version har kørt, har jeg ikke registreret uvedkommen adgang.

Vi har en ekstern, professionel administrator, som vedligeholder programmet, så risikoen for “snavs” er lav.

Anders B
                    Deltager
                      • Moon

Torben Taustrup- du er sikkert bare en ´øl- nisse´ ( en nisse der drikker øl)-

På Mols er der også nisser- molboer. Der er alvorligt mørkt på Mols (om natten)- iflg. ´Nuser´- Snoopy.

Anders B.

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Jeg kan oplyse, at Anders B nu er slettet fra Astro-Forum efter at han har svaret på min mailhenvendelse.

Tak for denne gang Anders.

jens.jacobsen
                        Deltager
                          • Neutron star

Tak, Torben.

Selv om vi er frisindede, så er der alligevel grænser for hvad man vil finde sig i på et seriøst forum.
                          Tak for en god og rimelig moderering!

Du er meget velkommen til at slette min kommentar og rydde op i tråden. Selv om den foregår langsomt, vil det være interessant at høre om vores formand har held med sit foretagende!

Rudi
                          Deltager
                            • Neutron star

Du er ogdå velkommen til at slette mine kommentarer Torben. Vel alle fra og med Andres’ kommentar og ned?

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Hej Jens og Rudi

Jeg vælger at lade tråden stå ubrudt. Det er fint nok at gemme historien.

mvh
                              Torben

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.