Vista + planetarieprogrammer

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Vista + planetarieprogrammer

• Dette emne har 16 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1016 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter

pv
      • Moon

Hvad er kompatibilitets-erfaringerne derude med Windows Vista og

planetarieprogrammer ?

Mit gamle venerable Redshift 3 fungerer ikke under Vista Cry

Per

mr.mox
        • Nova

Starry Night 6 kører fint med Vista. Insrallationen skal dog køre i kampabilitu-mode, ellers kan jeg iikke få det til at virke

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Carte du Ciel kører også fint under Vista, som dog generelt er laaangsom.
          Altså Vista er langsom.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

StarryNight 6 kommer helt an på hvilken version af installeren du har. Er det den hvor der på æsken står Vista skal man ikke gøre andet end at installere den.

StarryNight fra version 3 til 6 har jeg prøvet på Vista, kun Version6 kan man komme ud for skal installeres specialt.

TheSky alle udgaver fra version 2 til 6 har jeg også testet, kører fint.

Stallarium kører også problem frit.

SkyTools2 lige så.

Hmm hvad er ellers den slags programmer?

k_holst
            Deltager
              • Nova

@MS

Du skriver at StaryNight 6 evt. skal installeres specielt!

-Kan du uddybe det lidt. Min SN 6 kører EKSTREMT langsomt, på Vista.

k_holst2008-10-21 08:12:22

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Det er kun for at få installationen til at køre! Nåja der er lige nogle patches du skal have inde…

Men ALT der ikke bruger DirectX kører langsomt på mange vista drivere.

Så tjek lige din driver til dit grafik kort.

Hvilken PC bruger du? CPU, RAM, Grafikkort..?

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

http://support.microsoft.com/kb/940105

http://support.microsoft.com/kb/938194

http://support.microsoft.com/kb/938979

http://support.microsoft.com/kb/936710

Samt QuickTime 7.3.1 og update 6.2.3 så virker den ringelig selv under vista.

Nåja slå allsky image fra.

k_holst
                  Deltager
                    • Nova

Tak MS.

Processor Intel 1,66 GHz

Ram 2 GB

Grafikkortet er noget onboard Intel med 950-chip

Måske er det Allsky image der giver problemer.

Jeg prøver at tjekke drivere mm. i aften.

mr.mox
                      • Nova

Jeg slå altid det der all-sky fra. Har aldrig synes grafikken er ret god når man zoomer, og så går panorering for langsomt.

Skal da egentlig lige prøve hvordan det kører på min nye pc… Det har jeg vist slet ikke prøvet. Det er en Core 2 Duo 2GHz med 4GB ram og ATI Radeon Mobility HD3400

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Tjae allsky kører skidt på min “arbejdsPC”, en QardCore Extreme 3.2ghz med 4gb og et 1gb ATI Radeon HD2900 Pro samt et raid0+1 drive af 4 7200rpms 32mb cache harddrives på en kontroller med 256mb ram. Så det skulle ikke være krafter den mangler, men det går langsomt lige til man slår Allsky fra.

Pc’en du bruger Kim skulle kunne køre det rimeligt, sålænge du ikke har Allsky på.

MStauning2008-10-22 10:55:12

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Jeg har helt droppet SN5 på min bærbar, Celeron 1.4 med 1 Gb ram, det kan den slet
                          ikke trække ordentligt, kører med mindre freebees i stedet.

mhansen
                          Deltager
                            • Nova

Ja.. Og min er jo en noget mindre udgave af noget ala MS. En Core 2 Duo 2.4 Ghz med 1 GB ram og ATI Radeon X1650XT 256MB DDR3 og den kan ligeledes heller ikke trække All-Sky godt. Hverken på en 32 eller 64 bit platform.

Tilgengæld kan min bærbare Celeron 1.4 Ghz med 512 MB ram sagtens trække SN6 sådan nogenlunde, selvfølgelig uden All-Sky igen.

Tror det er programmeringen i SN6 der gør at all-sky kører dårligt.

MHansen2008-10-22 20:28:36

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Det er nok fordi at den bruger QuickTime til at tegne med, som så oversætter det hele til OpenGL. Ergo du har to lag, og det ene er desværre på vej ud da drivere mere skrives til spil, som efterhånden snart kun findes i DirectX.

Min ArbejdsPC, som 64Bit har 8gb ram (32bit ser jo bare kun de første 4gb). Men det hjælper altså heller ikke på SN6’s allsky image. Men det skulle køre fint på en Mac ! Måske man skulle prøve at installere MacOSx på den og se Ermm

Nicolaj
                              Deltager
                                • Giant

TheSky6 kører fremragende under Vista.

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Og på Unbuntu under Wine.. 🙂 Selv AllSky kører rimeligt!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
                                • Emnet 'Vista + planetarieprogrammer' er lukket for nye svar.