VIS / OPLYS din SETUP vægt!

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER VIS / OPLYS din SETUP vægt!

• Dette emne har 9 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1096 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Halløj! der der ude :glad

Jeg kunne godt tænke mig en tråd der VIS / OPLYSER total vægten på jeres setups, af det værk vi skruger fast på hvor montering (når det er klar til foto (eller visuelt), alt incl.). Så kan vi sammeline lidt, og det er også meget sjovt at få at vide om egen udstyr. SÅ, håber i gider smide jeres “klos” på vægten og skriv det her, evt. tag et hurtige foto af det man har vejet. Og har man fler sammensætninger så vis endelige det også. (En let måde er: brug badevægten!, gå på den med og uden setup’et i hånden)

Her er mit det først: TSA 102S + søgekikkert, 60mm guidescope, Guide cam og main cam + filterhjul med8filters. Dughætte og 3 dugbånd. + lidt kabel, og lille svalehale.

TOTAL KG på dette setup er (som foto viser): 8,90kg

http://www.rigorigo.dk2008-09-29 21:34:02

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Hmm må jeg nøjes med et billede af det monteret, også vægten?

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Æææ MS ? jaa det tror jeg nok hehe 🙂 bare køre løs, bare skriv hvad der er vejet medhttp://www.rigorigo.dk2008-09-29 20:55:19

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Oki, så må det jo op på badevægten.

Poster lidt senere, men alt der går ned i saddelpladen:

Dovetail, C8, øverste dovetail, reduser, fokusermotor, kamera, kontravægt på toppen, antidugbånd, søgeteleskop, guideteleskop og guidekamera. Hvad med dugkappe skal vi ikke tage den med.. Tror jeg at jeg gør.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

14,1 kg – Er det meget for den smule?

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Nej da, jeg har 9 kg i en 5″ tubus alene Shocked
                Men den er så også lavet af omsmeltet jern fra en gammel russisk kampvogn…

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

så det er 14,1 kg det du køre med, rimelige meget :oops

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Jeg ved ikke rigtig hvad mit vejer, men gaffel med tubus på vejer 43kg, Guidekikkert omkring 5kg, guidekikkertbeslag max 2kg, kontravægte 5-7kg, kamera med filterhjul og reducere 2kg

Så jeg har vel opmod 60kg på RA-lejet – men jeg ved det ikke og tør næsten ikke veje detShocked

Samlet kampvægt ved jeg er mellem 90 og 100kg – men det er så også med både stativ og en seriøs Wedge.

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

43kg det var ikke så lidt Frank

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Samlet kampvægt… Hmm, 14+25+26+3+6 = 74 dertil batterier også videre.

14: Tubus også videre, 25: EG hoved, 26: Stativ med pier, 3: Kontravægtstang, 6: kontravægt. Er der noget man har glemt?
                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'VIS / OPLYS din SETUP vægt!' er lukket for nye svar.