Vintervejr

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Vintervejr

• Dette emne har 13 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 3 måneder siden af Heiko. This post has been viewed 86 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Hej

Hvordan ser vinterlandskabet ud rundt omkring i vores lille land, her er ikke faldet den sne som de har snakket om vi skulle havde 1-2cm men man er ikke i tvivl om at vinteren har gjort sit indtog. Har lige været ude at gå en Lille tur med hunden og den frøs og det gjorde jeg også.

Kan se at Malmgren skriver ca. 25 cm sne hos ham, hvad med jer andre er der nogle der er sneet inde ???

Fortsat god Dag

mvh Finn

ps. må hellere komme ud og få skrabet mit fortov rent når jeg har fået en kop varm Kaffe.

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Hey Finn

Her fyger det med sne. Lidt “træls” når jeg nu er ved at lave nye observatorie luger. Har kun fået monteret den nedesrste, så der kan fyge sne ind i kuplen, imellem den nye og den gamle låge. Så var lige ude i kortbukser og dreje indgangen væk fra vinden.

Og ligesom dig, så frøs jeg.
        Kan i have en god søndag, med varm kaffe og rundstykker.

hoest
        Deltager
          • Nova

Hordan får man lige fat i rundstykkerne her i gadstrup er der faldet 40 cm sne

Censored

landbo
          Deltager
            • Nova

Finn wrote: Hej

Hvordan ser vinterlandskabet ud rundt omkring i vores lille land, her er ikke faldet den sne som de har snakket om vi skulle havde 1-2cm men man er ikke i tvivl om at vinteren har gjort sit indtog. Har lige været ude at gå en Lille tur med hunden og den frøs og det gjorde jeg også.

Kan se at Malmgren skriver ca. 25 cm sne hos ham, hvad med jer andre er der nogle der er sneet inde ???

Fortsat god Dag

mvh Finn

ps. må hellere komme ud og få skrabet mit fortov rent når jeg har fået en kop varm Kaffe.

Hej Finn.

Det har ikke givet mere end vinden, hvis der har været nogen, ikke gider røre det (ca 1-2 cm tøsne).

Her sner vi ikke inde lige med det samme. Op til 5 cm flyttes med doserbladet monteret på traktoren. Derudover op til 2 meter klares med sneslyngen ligeledes monteret på traktoren. Skulle den ikke slå til kan frontlæsseren klare op til 3,5 meter, det vil dog tage “lidt” tid da det garanteret ikke er til og komme af med så.

Jeg har så en smule mere end end et fortov og klare, ca 600 meter vej incl. 50 og 75 meter hulvej.

Fortsat god weekend

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Her i Østjylland er der faldet 4-5 cm. Nu er det begyndt at blæse en del,

så jeg har været ude og sikre observatoriet mod fygesne. Man propper

simpelthen nogle strimler skumgummi ind i sprækken mellem regnkanten og

kuppelundersiden.

I øvrigt er den nuværende type fygesne ikke den værste, da fnuggene er

forholdsvis store. Den anden type som består af små fnug er langt værre –

for de kan komme ind gennem de mindste sprækker.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

lindhard
              Deltager
                • Super Nova

Her ligger der et par cm.

Det var solskin til morgen, men nu er der skyer på vej ind over.

mvh
                Lars

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Skyer, sne og slud. Har lige sat vintersutter på konebilen.

/Rudi B. Rasmussen

allan_dystrup
                  Deltager
                    • Nova

Ja, det tog vel ca. 1 time for 2 at få ryddet indkørsel og fortorv her til morgen…

Fik da også ryddet en lille plads til kikkerten på terassen i baghaven 🙂

Allan

lindhard
                    Deltager
                      • Super Nova

Ja, vi var også udsat for elementernes rasen her i Esbjerg…

mvh
                      Lars

nive
                      Deltager
                        • Super Nova

Hej Finn ca 5 cm er på Mors .Så lidt glatte veje og koldt

Frank Larsen
                        Moderator
                          • Super Nova

25-30 cm tung tøsne i tåstrup.

Voldsomme skader på flere store træer som jeg nok bliver nødt til at fælde..De bliver aldrig pæne igen.

3 timers snerydning så jeg mørbanket. Fik lavet skader på observatoriets trapez tag under rydningen, så der er lidt ekstra arbejde til foråret. Undertaget må holde sålænge.

Møg dag.

Heiko
                          Deltager
                            • Super Giant

Hallo,

har lige set nogle billeder fra Sjælland. Her kun nogle snebyger om dagen omkring Dresden og Radebeul:

Wetteronline.de viser mange billeder fra Danmark:

http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2015-11-22-sd?part=single

Lars Malmgren
                            Deltager
                              • Super Nova

Vi er oppe på 30-35 cm her i Frederikssund.
                              Drivhuset holdt, men kattenes løbegård gjorde ikke.
                              Sneen har simpelthen kunne lægge sig på hønsenet !! Så der til sidst lå 30 cm tøsne på taget af hønsenet, og det kunne tværbjælken ikke klare. Det var den nu heller ikke bygget til, den skulle jo bare holde lidt hønsenet… Troede jeg…

Jeg har næsten befriet bilen, og holder nu pause inden jeg skal bytte til vinterdækkene.
                              Nå ja, der sku jo så også lige graves foran skuret, så jeg kan komme til dæk og værktøj.

Så har jeg vist også fået dagens motion!

Heiko
                              Deltager
                                • Super Giant

Det er det bedste ved dette vejr… Wink en hyggelig aften på observatoriet i køkken…

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Vintervejr' er lukket for nye svar.