› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › Vintertøj for en visuel observatør =)
- Dette emne har 22 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af allan_dystrup. This post has been viewed 2198 times
-
ForfatterIndlæg
-
8. oktober 2016 kl. 19:23 #152302
allan_dystrupDeltager- Nova
North Face vinterjakke, Summit overtræksbukser, Scarpa gore-tex støvler, Fjeldræven pelshue,coldavenger face mask…
Det er godkendt til Mt. Everest, så der rækker nok til min baghave i knalderød…
Allan
8. oktober 2016 kl. 20:47 #152307
Anonym- Super Nova
Hej Anders din ” Fat Moose ” jakke ligner meget min ” greenland jacket ” fra fjallraven som jeg også købte sidste år. Den har ellers været fin til at holde kulden væk.
Hej Allan Dystrup, din coldavenger face mask indgyder en form for respekt. Havde godt nok tænkt på en elefant hue. mmmhhh…undskyld Allan men kunne ikke lade være med at tænke på Darth vader da jeg så den. (PS. jeg forstår godt ideen med den) Ellers lyder det som en god og varm påklædning
MVH
Jan.H
8. oktober 2016 kl. 21:02 #152310
astrojensenDeltager- Neutron star
Det er svært at klæde sig for varmt på, når temperaturen synker under frysepunktet.
Thomas, Bornholm
8. oktober 2016 kl. 21:59 #152316
landboDeltager- Nova
rudibr wrote: Lars!!! Det hedder altså en Harboøre habit….. Og ja, jeg har en selv og har haft den på de sidste par gange.
PS: undertegnede er født og opvokset i Thyborøn
Vrøvl i to. Det hedder da en Vorupør habit.
https://da.wikipedia.org/wiki/Arbejdstøj
Det er nok bedst og kalde den det mere neutralt klingende termokedeldragt, så er der ingen lokaliteter der får uret.
8. oktober 2016 kl. 22:54 #152320
Jan.H wrote: Hej Allan Dystrup, din coldavenger face mask indgyder en form for respekt. Havde godt nok tænkt på en elefant hue. mmmhhh…undskyld Allan men kunne ikke lade være med at tænke på Darth vader da jeg så den…
He he, jamen der er da definitivt noget Darth Vader over den maske, — men den er yderst praktisk, ikke mindst fordi jeg næsten altid har min Zeiss okularrevolver på teleskopet, og den dugger let til, når Temp’en falder til nær nul. Før jeg købte den, var jeg nødt til at ånde ud gennem mundvigen, og det blev jo noget trættende i det lange løb, så jeg overvejede faktisk at prøve med en snorkel ved teleskopet…
Jeg tror næsten jeg kunne falde i med den indfødte befolkning i det NordVest-Jyske, hvis jeg ville prøve at påmønstre en kutter med snorkel på en tidlig nattetime (skulle nok lige huske først at klappe ørerne på Fjeldræven-pelshuen ned…).
Til gengæld tror jeg de ville glippe en gang med øjnene nede på “Pillen” (den lokale bæverding), hvis jeg troppede op i Kold Hævnermaske – med eller uden snorkel – og rød pandelampe. — Og hold da op, hvis jeg nu også anskaffede en grøn laser-pind, så var der nok ‘en, der ville få fadøllen i den gale hals…
Nå, nok bedst at holde sig til baghaven med de høje hække…
CS / Allan
8. oktober 2016 kl. 23:07 #152322
astrojensenDeltager- Neutron star
Til gengæld tror jeg de ville glippe en gang med øjnene nede på “Pillen” (den lokale bæverding), hvis jeg troppede op i Kold Hævnermaske – med eller uden snorkel – og rød pandelampe. — Og hold da op, hvis jeg nu også anskaffede en grøn laser-pind, så var der nok ‘en, der ville få fadøllen i den gale hals…
“I am disturbed by your lack of dark skies, commander!”
Thomas, Bornholm
9. oktober 2016 kl. 00:12 #152324
Anonym- Super Nova
Allan_Dystrup wrote:
Nå, nok bedst at holde sig til baghaven med de høje hække…
CS / Allan
” Tak Allan “, det var nogen pragtfulde indre billeder jeg fik der fik næsten ondt i maven….pragtfuld humor…
MVH
Jan.H
9. oktober 2016 kl. 01:59 #152329
Astrojensen wrote:
“I am disturbed by your lack of dark skies, commander!”
Indeed, the disturbance in The Force…
I feel it…
Hizzzz…. Hizzzzz… Hizzzz…
Set the course for “Pillen”…
Ehh Mordor…
Sorry, Tatoine!!
Ahh that damned Asthma!!!!
Darth: Prepare to jump in… 10-9-
<“bump”>
Darth: What was that??
Admiral Jan: I just jumped, Sir!
Darth: Whaaa@&??!
You have failed me for the last time!!!
<sound of crushed cartilage…>
You, Ser Thomas (first of the Jensens)
I name you Admiral of the fleet,
And ambassador to the Dark Sky Society.
Now, take her to Warp Speed in 10-9-
Ser T: But where exactly is Warp Street?
Darth: Hizzz Hizzz
<sound of snapping vertebrae>
Dam fools, it’s right down Diagonalley…
Allan_Dystrup 2016-10-09 02:31:13 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Vintertøj for en visuel observatør =)' er lukket for nye svar.