Video med Orion SSAG

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Video med Orion SSAG

• Dette emne har 13 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af morten. This post has been viewed 119 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Hej gutter,

Godt nyt!

Vi er flere der var skuffede over at Orion ikke leverede drivere med til deres guidecam som ved QHY5 (QGvideo). Indtil nu har Orions guidecam kun kunne bruges som guider, med mindre man købte QGvideo programmet.

Nu er der en franskmand der har skrevet et gratis videograbber program. Da QHY5 og Orion SSAG er identisk rent hardwaremæssigt, kan programmet bruges til begge cams.

Programmet kan både gemme video (avi) og billeder i forskellige formater.

Gain, eksponering osv. kan indstilles som forventet.

Programmet er på fransk men er under udvikling.

Programmet kan downloades her:

Jeg lavede en hurtig test fra baggården i går aftes.

Her et screendump samt et lille crop af Saturn. Der er ikke foretaget nogen stacking eller behandling – bare en print screen. Nu skal jeg lære at bruge Registrax.

Screen dump:

Saturn:

God fornøjelse.

Wieben2009-04-02 09:57:19

thomas
        • Giant

Hej Heine

Det ser jo fint ud :o)

Hvilken brændvidde har du brugt?

wieben
        Deltager
          • Nova

Hej Thomas. Jeg har brugt 2x barlow på min SW10″, så det er 2400 mm brændvidde.

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

FEDEST….Thumbs%20Up

wieben
            Deltager
              • Nova

Lige en hurtig saturn…..har ikke været forbi Photoshop, så der kommer en anden version i aften.

Wieben2009-04-02 12:31:45

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Ville teste det i går Heine, men det skrev noget om registering, kan desværre ikke fransk eller hvad der nu er…

wieben
                Deltager
                  • Nova

Tommy, jeg tror måske programmet har sagt at det ikke kunne “se” dit kamera.

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Korrekt, fik hul i det efter en test mere, men kunne ikke forstå
                    teksten så jeg fik ingen billeder frem, uanset hvad jeg trykkede på, så
                    stod den nederste ikon og blinkede mellem grå og grøn tror jeg…

Underligt at det ikke er på engelsk, jeg ville da aldrig lave et program kun på dansk.

wieben
                    Deltager
                      • Nova

Tommy, vi må lige stikke hovederne sammen en af dagene. Vi skal nok på programmet op at køre. Den blinker når du laver video. I bunden kan du se antallet af frames der er optaget, samt det antal frames optagelsen skal nå før optagelsen standser. Man kan naturligvis bestemmet længden af optagelsen, samt eksponeringstiden og gain.

morten
                      Deltager
                        • Super Nova

Når jeg prøver det program, så dannes der godt nok en video, men frameraten er latterligt lav, 1fps eller lignende. Er der en indstilling jeg har misset?

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Ved ikke hvorfor, men prøv at sætte frame raten til 50 og kør slideren op til 70%

morten
                          Deltager
                            • Super Nova

Tak, dvs med de rigtige indstillinger kan den fungere som “rigtig” video?

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Jeg har ikke checket antal frames, men det kører da rimeligt flydende syntes jeg.

Men jeg mener at man kan vælge 15 eller 24 frames avi.
                              TommyF2009-08-17 12:28:08

morten
                              Deltager
                                • Super Nova

jeg må prøve mig lidt frem..

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Video med Orion SSAG' er lukket for nye svar.