› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Verifikation af nye medlemmer
- Dette emne har 57 svar og 18 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 1 måned siden af jeppe. This post has been viewed 891 times
-
ForfatterIndlæg
-
16. januar 2011 kl. 15:46 #54502
jay- Main Sequence
Jeg har også fået stemt det forkert. Jeg kan vel kun bebrejde mig selv at jeg ikke læste selve afstemningsspørgsmålet, men kun titlen. 🙂
Titlen på tråden er “Verifikation af nye medlemmer”. Så kan man nemt tænke at ja/nej afstemningen går ud på om man vil have
verifikation af nye medlemmer eller ej, så det svarede jeg på.Kan en admin ikke annulere stemmerne så man kan stemme igen, PLUS ændre teksten så folk ikke stemmer forkert.
Der jo kun et rigtigt svar på det givne spørgmål, og det er JA. For det er jo rigtigt at man kan være anonym. Måske det har lidt at gøre med sprogforskellen på nosk og dansk hvordan man opfatter det. 🙂
En anden ting er at jeg tvivler på at nogen admin gider at sidde og verificere oplysninger om medlemmer, idet moderatorer i debatten om forhandlerdebat før har udtrykt at det var for meget arbejde for dem at holde øje med tråde om forhandlere som har det med at gå dårlig. Så har svært ved at se at de kan have tid til at verificere medlemmer.
jay 2011-01-16 15:14:20 16. januar 2011 kl. 15:56 #54503
jay- Main Sequence
En metode, som jeg overhovedet ikke aner hvad ville koste, men som jeg
har set andre steder, er at man bliver verificeret med sms. Det eneste
man opgiver er sit mobiltelefon nummer, og det eneste det bliver brugt
til, er at sende en sms med en aktiveringskode. På den måde kan man kun
oprette en konto per mobilnummer man har. På den måde kan man holde folk
væk, uden at skulle have nogen personlige oplysinger om dem, da selvom
mange har et par numre, så er der en grænse.16. januar 2011 kl. 16:11 #54505
jay- Main Sequence
Hvad siger I til denne afstemning?
http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=5414
Håber den er ok formuleret.
jay 2011-01-16 15:11:26 16. januar 2011 kl. 16:16 #54506
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Moderator har vel ingenting med at ændre noget. Spørgsmålet er korrekt formuleret, hvis man bare læser det før man stemmer. Du må ta ansvar for dine handlinger selv og ikke skylde på andre, Jay.
jay wrote: I det hele taget så er der jo kun et rigtigt svar på spørgmålet, og det er JA.
Det er din mening. Har du vurderet muligheden for at andre måske har stemt ret? Hvad tror du de siger hvis vi ændrer polden nu og snur spørgsmålet? Vi forstår at du er i mod forslaget, men det er for meget forlangt af dig at vi skal ændre spørgsmålet midt i en afstemning fordi du ikke li’er den, eller lave en helt ny pold fordi du er uenig i noget semantisk.
jay wrote: Det er nød til at være en helt ny afstemning, med samme spørgsmål, men korrekt formuleret på en måde så folk ikke misforstår.
Da må du gerne lave din egen pold med dit eget spørgsmål. Der er ingen der hindrer dig i det.
Mvh,
Bjørn16. januar 2011 kl. 16:20 #54507
jay- Main Sequence
Det holder jo ikke Bjørn. Idet spørgsmålet af mange ikke vil forstås som det er ment, så er resultatet uden værdi.
Jeg ved ikke om “rigtig” har en anden betydning på norsk, end på dansk. Men på dansk er spørgsmålet altså et faktuelt spørgsmål, hvor det korrekte svar er JA. Og selvom du mener det er folks egen skyld at de har stemt forkert, så ændrer det ikke på at resultatet altså ikke representerer folks faktiske mening, og dermed er det ikke brugbart.
Bjørn T. Jønsson wrote: …Har du vurderet muligheden for at andre måske har stemt
ret? Hvad tror du de siger hvis vi ændrer polden nu og snur
spørgsmålet?Mon ikke de bare vil stemme igen. Det er vel de færeste der ser værdi i et resultat fra en afstemning, hvor det ser ud til at en del har “misforstået” spørgsmålet.
jay 2011-01-16 15:27:52 16. januar 2011 kl. 16:25 #54508
Det er din mening – igen. Hvordan vet du hvor mange som har misforstået spørgsmålet? Der er flere der har stemt end dem som har klaget her og sagt de har stemt fejl.
Jeg synes du skyver dine egne meninger over på et påstået ukendt flertal, for at gøre dem almengyldige i din favør.
Mvh,
Bjørn16. januar 2011 kl. 16:34 #54509
jay- Main Sequence
Igen, for dem der ikke har set det, her er en afstemning om det samme, men efter min mening, formuleret så man ikke bliver misledt:
http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=5414
Bjørn T. Jønsson wrote:
Det er din mening – igen. Hvordan vet du hvor mange som har misforstået spørgsmålet? Der er flere der har stemt end dem som har klaget her og sagt de har stemt fejl.
Jeg synes du skyver dine egne meninger over på et påstået ukendt flertal, for at gøre dem almengyldige i din favør.
Det er ikke bare min mening, når jeg fortæller dig at dit spørgsmål ikke giver mening på dansk. Det må du forholde dig til.
2 personer har allerede gived udtryk for at de har stemt forkert, og flere for at det er misledende. Er det ikke nok? Hvis 2 personer har tilkendegivet det allerede, så er det usandsynligt at der ikke også er flere. Du skal også tænke på dem der slet ikke har opdaget endnu at de måske har stemt forkert.
Uanset antallet, hvad er værdien i en afstemning hvor der er tvivl om om folk har forstået spørgmålet? Efter min mening har afstemning ingen værdi overhovedet. Jeg kan ikke forstå hvorfor du forsvarer den sådan.
jay 2011-01-16 15:53:46 16. januar 2011 kl. 16:39 #54511
tommy.frank- Super Giant
Bjørn T. Jønsson wrote:
Det kunne jo også tænkes at vi er ret mange der ikke har lyst til, at deltage i noget der er så håbløst dårligt formuleret, eller måske har til formål at drive hetz mod en enkelt person.
Fedt nok at du gider Jay!
16. januar 2011 kl. 16:53 #54512
jay wrote: 2 personer har allerede gived udtryk for at de har stemt forkert, og flere for at det er misledende. Er det ikke nok?
Nok for hvad? Ikke nok for at sige at disse personer repræsenterer alle der har stemt. Derfor ved du, som akademiker, at man ikke kan ta disse til indtekt for flertaldet.
jay wrote: Hvis 2 personer har tilkendegivet det allerede, så er det usandsynligt at der ikke også er flere.
Man kan ikke trække en slik konklusion, fordi det statistiske grundlaget er for lavt til at sige noget som helst.
Jeg er lidt forbavset at en akademiker kan bruge statistik og sproglogik på den måden du gør her, til indtenkt for dig selv.
Tommy Frank wrote:
Det kunne jo også tænkes at vi er ret mange der ikke har lyst til, at deltage i noget der er så håbløst dårligt formuleret, eller måske har til formål at drive hetz mod en enkelt person.
Det forstod jeg ikke. Kan du måske uddype det lidt? Jeg kender ingen der har til formål at drive hetz mod nogen her.Bjørn T. Jønsson 2011-01-16 15:57:57 Mvh,
Bjørn16. januar 2011 kl. 16:56 #54513
jay- Main Sequence
Bjørn, hvad er det du forsvarer?
Hvornår vil du forholde dig til det faktum at dit spørgsmål, på dansk, ikke giver mening?
Det virker som om du argumenterer for at samtlige personer der ikke har tilkendegivet at de har stemt forkert, må have stemt korrekt.
2 personer, plus mange flere der har givet ret i at spørgsmålet er misledende, er nok til at så tvivl om resultatet. Derved er det ubrugeligt.
Bjørn T. Jønsson wrote: Nok for hvad? Ikke nok for at sige at disse
personer repræsenterer alle der har stemtOg det har jeg så heller ikke skrevet vel?
jay 2011-01-16 16:14:40 16. januar 2011 kl. 17:02 #54514
jay- Main Sequence
Igen, for dem der ikke har set det, her er en afstemning om det samme,
men efter min mening, formuleret så man ikke bliver misledt:16. januar 2011 kl. 17:08 #54515
Vi har alle forstået at du er i mod forslaget nu og du har oprættet din egen tråd med egen pold, så da foreslår jeg at du lar min tråd være i fred hvis du ikke har noget nyt at tilføje.
Mvh,
Bjørn16. januar 2011 kl. 17:14 #54516
jay- Main Sequence
Bjørn T. Jønsson wrote: Vi har alle forstået at du er i mod forslaget nu og du har oprættet din egen tråd med egen pold, så da foreslår jeg at du lar min tråd være i fred hvis du ikke har noget nyt at tilføje.
Du har alligevel misforstået noget, hvis du tror at alt mit skriveri går ud på at vise at jeg er imod forslaget. Det jeg argumenterer for er at der er flere der er imod, end resultatet på afstemningen viser. Jeg vil gerne have et resultat fra en ikke vildledende afstemning.
jay 2011-01-16 16:16:03 16. januar 2011 kl. 17:16 #54517
Som sagt, lad min tråd være i fred. Reklame for din egen tråd og pold får du gøre andre steder.
Mvh,
Bjørn16. januar 2011 kl. 17:18 #54518
jay- Main Sequence
Bjørn, jeg har samme ret til at skrive her som alle andre, hvad end du kan lide resultatet eller ej.
jay 2011-01-16 16:19:18 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Verifikation af nye medlemmer' er lukket for nye svar.