› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Verifikation af nye medlemmer
- Dette emne har 57 svar og 18 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 1 måned siden af jeppe. This post has been viewed 889 times
-
ForfatterIndlæg
-
14. januar 2011 kl. 23:35 #54368
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Nu maser jeg måske lidt meget, men her kommer et nyt forslag!
Jeg synes der er blevet et problem at nogle medlemmer gemmer sig bag sin anonymitet. Jeg skal ikke nævne navn, men det gelder først og fremst en person der er suspenderet og siden har skiftet identitet flere gange via nyregistreringer. Sagen har fået mig til at tænke på det generelle ved anonymitet her.
Nu er jeg klar over at der findes grunder, gode grunder, for at beholde sin anonymitet utad for verden der ude. Det ønsker jeg heller ikke at ændre på. Den som ikke vil have opmærksomhed på sin person må kunde være anonym på den måde.
Men det jeg gerne vilde lufte som ide nu, er om ikke alle nye medlemmer må verifiseres via admin med fullt navn, adresse og telefon – altså kun overfor admin, slik at admin kan tjekke op at oplysningerne stemmer, og så kan man altså være anonym i forumoplysningerne hvis man ønsker det.
Hvad siger I?
Stem i polden.
Bjørn T. Jønsson 2011-01-14 22:37:53 Mvh,
Bjørn14. januar 2011 kl. 23:38 #54369
Oops, “Ved ikke” falt ud af polden, men I får istedet ta et valg.
Mvh,
Bjørn14. januar 2011 kl. 23:56 #54373
michaelDeltager- Giant
Hvis nye medlemmer skal verificeres vil det holde mange væk imo
15. januar 2011 kl. 00:35 #54377
henrik.schneiderDeltager- Nova
Helt fint med verifikation over for admin, hvorfor det skulle holde seriøse indlæg væk har jeg lidt svært ved at se.
15. januar 2011 kl. 00:39 #54378
joergen.kDeltager- Nova
Jeg tror ikke medlemmer har lyst at have deres navn adr og tlf.nummer liggende hos admin på en pc,men det må afstemningen jo vise.
Hvis det er spaceman du hentyder til, så skal han jo bare slettes igen
kan man ikke spære for ip-adressen?
15. januar 2011 kl. 00:48 #54379
tommyfDeltager- Neutron star
Der er vist også noget med den slags oplysninger, tror man skal have lov til det fra et ministerir, tror ikke det er let, men lige nu er det ikke et problem, og folk skal have en 2. Chance,, men så heller ikke mere
15. januar 2011 kl. 00:52 #54380
Måske du har ret Jørgen, jeg kan blot ikke se det som et problem.
Enig med dig i at ip spærring eller simpel blokering af disse “elementer” faktisk løser problemet. Og så skal man måske ikke bruge for meget krudt på disse, skaden som de udøver er jo minimal. Skal man havde en chance til, syndes jeg dog det skal være samme navn som oprindeligt.
15. januar 2011 kl. 01:08 #54381
joergen.kDeltager- Nova
personer der får et gult eller rødt kort burde respektere det og ikke bare registrer sig i et andet navn,der med mister de chancen for en chance til,syntes jeg
15. januar 2011 kl. 01:10 #54382
jørgen k wrote: personer der får et gult eller rødt kort burde respektere det og ikke bare registrer sig i et andet navn,der med mister de chancen for en chance til,syntes jeg
Faktisk er jeg enig med dig Jørgen, der er u-rent trav
15. januar 2011 kl. 01:11 #54383
michaelDeltager- Giant
1: de 25-30 der maks kommer til at stemme her, er de faste brugere, som i en eller anden grad kender hindanden. Denne type brugere er i forvejen “offentlige” fordi de formentlig alle sammen har været til starparty eller lignende. Den type brugere vil typisk ikke have et problem med at give sine oplysninger til admin.
2: Dem som vil have et problem med det, er nye brugere, som snuser til denne hobby, og som ikke kommer herinde normalt. Det *vil* koste nye medlemmer
3: Hvis endeligt der er et bråddent kar, hvor svært er det at give et forkert navn, taletids tlf nummer og lignende… ikke så svært… Eller regge sig under noget familie eller vens navn… Heller ikke svært.
Sådan et forslag vil skræmme nye medlemmer væk, og dem som man forsøger at holde væk, kan nemt komme herind aligevel.
15. januar 2011 kl. 01:27 #54384
astrojensenDeltager- Neutron star
Hmmm. Du har nok ret, Michael. Mange er ikke så glade for at lade sig registrere, hvis de bare “snuser” til noget og ikke ved, om det er noget for dem.
Thomas, Bornholm
15. januar 2011 kl. 03:10 #54387
Min mening er at for ethvert medlemsskab skal man give sine personoplysninger til den der administrerer medlemsregisteret. Dette forum krever medlemsskab for at kunde bruge aktivt og er således akkurat som en hvilken som helst club eller forening der ude.
Jeg har vanskeligt for at se hvorfor nogen skulde ha reservationer mod at give admin sit fulde navn, adresse og telefonnummer. Hvor mange vil bli medlem i en club IRL (in real life) uden at sige hvem de er? Hvad er forskellen på IRL og her? Vi snakker dog om at admin får oplysningerne, ingen anden – hvis man ikke selv velger at offentliggøre dem, slik som undertegnede.
Har man ikke tillit til admin så har man et problem med medlemsskabet også, efter min mening. Så bør man ikke blive medlem heller! Da får man “snuse” rundt lidt lenger, til man er sikker på om man vil blive medlem eller ikke. Men jeg tror det gelder veldigt få, om nogen. Vi skulde spørge os selv om vi ønsker medlemmer her der ikke ønsker at give navnet sit til admin. Er det den slags medlemmer vi vil have?
Mvh,
Bjørn15. januar 2011 kl. 08:06 #54388
morten.brixDeltager- Super Giant
Så længe man opføre sig pænt, kan der vel
ikke ske noget ved at han er med på forum.
Man er jo ikke tvunget til at svarer på indlæg
fra medlemmer man ikke bryder sig om.
15. januar 2011 kl. 09:40 #54392
lasDeltager- Nova
Jeg ville personligt ikke have noget imod at registrere mig med lidt personlige detaljer, men kan omvendt heller ikke se hvordan admin skulle verificere at de opgivne oplysninger rent faktisk stammer fra pågældende person.
Andre fora jeg har været / er medlem af, kræver at man udfylder by, land, alder som mange herinde også har. Det gør at man ikke føler at det er helt anonyme mennesker man sidder og snakker med, det syntes jeg også er rart…Ja det kan man da også lyve sig ud af, men så begynder det jo at blive lidt pinligt hvis ens interesse varer ved og man rent faktisk begynder at møde op til træf, møder andre medlemmer, forhandlere og lign..Kunne man ikke opfordre nye medlemmer til at udfylde de få informationer?Jeg kan da godt forstå at man ikke vil have sin adresse ud på forum for nogle’s vedkommende, mig betyder det ikke noget for! Jeg er selvstændig og så er det aligevel en del af gamet.Men der er vel heller ikke nogen grund til at skjule sin identitet fuldstændigt for andre medlemmer, det er jo ikke et dating site hvor man kunne ønske at være en anden end den man er, går jeg ud fra 🙂15. januar 2011 kl. 09:45 #54394
erik.nielsenDeltager- Super Giant
Lad os nu ikke over-administrere, det næste ville jo bare blive forslag om at eet medlem ikke måtte skrive mere end ett indlæg om dagen!!!!
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Verifikation af nye medlemmer' er lukket for nye svar.