VENUSPASSAGEN 2012

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK VENUSPASSAGEN 2012

• Dette emne har 87 svar og 32 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 9 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 1932 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 88 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Set fra Peblingesøen.

Canon EOS 1000D, Canon 250mm + solfilm.

/Rudi B. Rasmussen

teejay
      Deltager
        • Super Nova
        Hiver meg inn i tråden …
        Bilder fra Syd-Norge

teejay2012-06-06 09:04:35

TeeJay

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Hejsa

Gode billeder så vidt. Sjovt at læse beretningerne her. Lidt ligesom at følge fugleentusiaster, der har kørt det halve land for at se en bitte spurv fra et andet land. Og lidt nørdet har man da lov til at være i en hobby og fuglefolket kan vel heller ikke bryste sig af en begivenhed, der først indfinder sig igen om 105 år!

Jeg kan til gengæld bryste mig af, at have set passagen hele to gange nu, den sidste var dog ved at misse pga de allestedsnærværende skyer, men den var der til sidst ved randen med et par formørkelsesbriller. Var der intet spektakulært ved det rent visuelle, var oplevelsen ved computeren en helt anden.

Der er trods alt sket en hel del på det område siden 2004 og sjovt var det at se passagen i flere bølgelængder live, men helt vildt at se passagen med SDO i ekstremt lys og tæt på. Et syn for guder. Og her et link til de fede film:

http://venustransit.gsfc.nasa.gov/

Her kan oplevelsen ved teleskopet slet ikke mere følge med, selvom andre hårdnakket vil prøve at overbevise mig om det modsatte.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

palle
            • Planet

Solopgangen set fra Mørkøv

vh Palle

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Det var suverænt her fra Bornholm. Skyfrit, stort set, fra solopgang til passagen var overstået. Fik taget en del (halv la-la) billeder og set lysbrydningen i Venus’ atmosfære visuelt. Ovenikøbet med ret god seeing!

Om lidt kommer der en journalist fra TV2 Bornholm, der gerne vil vide lidt mere! Jeg må hellere sætte teleskopet op igen!

Thomas, Bornholm

astrojensen
              Deltager
                • Neutron star

Så, nu kommer man sgu osse i fjernsynet… Det var da pokker til cirkus, det her, bare fordi Venus finder på at blære sig lidt i rampelyset.

Thomas, Bornholm

Julius
                Deltager
                  • Nova

Mange flotte bilder. Virkelig flott bilde Palle.
                  Takk for linken Leif det var virkelig stilig å se passasjen så tydelig.
                  Gleder meg til å se innslaget om det kommer på nett-tv Thomas.

paul
                    • Nova

Tak for mange flotte billeder, glæder mig til at se flere. Ser også frem til nogle link med vores nye TV stjerner herinde

nvc
                    Deltager
                      • Super Giant

Hej, flotte billeder der vises!

Jeg kom også ud, en dejlig morgenSmile

Mit bidrag,

Mvh. Niels

Julius
                      Deltager
                        • Nova

Vakkert Nils, det ser ut som om du har fått med atmosfæren til Venus?

MrJulius2012-06-06 14:00:41

Mads
                        Deltager
                          • Giant

Hej

Det var jo en perfekt morgen, stillede op i Svanemølle bugten sammen med min lillebror og trorede vi skulle nyde morgen i stilhed. Men hold da op hvor der var mange mennesker,der var 10+ der fik deres første astro foto oplevelse igennem mit skob + 20-30 der fik et kig med, slet ikke tosset, så alt i alt en rigtig go oplevelse.

Der var kun lidt skyer i startfasen. http://dl.dropbox.com/u/29287050/Venus_morgen_sol.jpg

kl 06:10 http://dl.dropbox.com/u/29287050/venus_060612_06_10.jpg

Mads

teejay
                          Deltager
                            • Super Nova

Enig med MrJulius – fantastiske bilder Nils Clap

TeeJay

mikael_joe
                            Deltager
                              • Super Nova

Er blevet færdig med disse indtil videre, har stadig meget at nå endnu.

mgbomholt
                                • Planet

dette enkelte skud er fra Malling bjerge hvor en lille flok fra ØAA mødtes

Anonym
                                  • Super Nova

bilde nr 3 til Michael_Joe synes jeg er best (da bortsett fra alle de flotte situasjons og naturfotoene) da det synes å vise Venus` stratosfære som en brun skygge mot solskiven.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 88 i alt)
                                • Emnet 'VENUSPASSAGEN 2012' er lukket for nye svar.