Venus og Saturn

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Venus og Saturn

• Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af tomvictor. This post has been viewed 201 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle,

Lørdag morgen og aften fik jeg taget nogle billeder af Venus og Saturn. Seeingen var ringe, så det repræsenterer langtfra det bedste teleskopet kan levere, men hvad.

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Som altid fine billeder leveret fra din hånd. Sådan en 14″ kan da rykke noget ind med en barlow! Ja, hende Venus er sgú svær og stort set umulig i dårlig seeing. Har du set denne her fra 9. jan af en englænder med en Meade LX90 8″ og et billigt uv/ir cut filter til 5£.

Og i her med IR pass, G og UV pass ind over:

Disse synes jeg er de bedste jeg endnu har set i år! Seeing’en må ha været i top.

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Hej Outlook,

Takker. Ja de er fine. Seeingen må have været god, men det er også forskelligt hvor meget der er at se i UV. Nogle dage kan der være tydelige detaljer, andre dage næsten ingenting. Hvis man så bare kunne være heldig og få seeing og UV detaljer til at gå op i en højere enhed …

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Hej Jesper

Uanset seeing.Dejligt med et par planetbillederSmile

VH Mogens

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Må sige, der er noget at leve op til, selv i mindre størrelse som min ED kan levere.

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Tak til Mogens og Tommy. Lad os håbe seeing forholdene bliver lidt bedre, nu hvor det i det mindste er begyndt at klare op ind imellem.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

fokus er ski svært så tidligt, især med UV filteret.

Men det er lige sådan noget der Jesper, som jeg meget gerne ville kunne lave.

tomvictor
                  Deltager
                    • Giant

Lækre planeter Jesper, som vanlig.

Fornax Ligthtrack II
                    Tokina AT-X 300mm f 2.8
                    Canon 600D Baader

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Venus og Saturn' er lukket for nye svar.