Vejret…

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Vejret…

Viser 11 indlĂŠg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Mest grundet vejret kan jeg se at jeg faktisk kun har vĂŠret ude 33 gange siden den 1/1 2008!!!

Hvad f….n skal man dog snart gĂžre ?

rigo
      Deltager
        • Super Nova

hmmm pak og rejs min ven hehe Hvis jeg var 25 og skulle starte forfra pĂ„ “Livet” sĂ„ var jeg fandme rejst 🙂

Jeg har vĂŠret ude 1Âœ gang siden Ă„rsskiftet og nu skriver man 10 Marts Stern%20Smile

wieben
        Deltager
          • Nova

Ja, det er deprimerende med vejret.

Nu har jeg selv vĂŠret “vejr-slave” i mange Ă„r – dog kun et Ă„r som astronom, men 20 Ă„r som windsurfer/kitesurfer og 2 Ă„r med RC svĂŠvefly – alle hobbies der er 100% afhĂŠngige af vejret. Lyspunktet er dog at overskyet non-astrovejr ofte betyder blĂŠsevejr = surfvejr. Det holder humĂžret oppe, men hjĂŠlper jo ikke nĂ„r man er foton-hungrende.

Ellers syntes jeg sidste forÄr, hvor jeg lige havde fÄet teleskopet, bÞd pÄ rigtigt mange klare nÊtter. DesvÊrre har de sidste mange mÄneder vÊret ret grÄ.

Wieben2009-03-10 09:55:55

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Tror du slÄr mig mange gange MS, jeg har jo ogsÄ hver anden weekend slettet grundet rejsen til Mors du ved, sÄ det har vÊre meget fÄ ture for mig, og mÄske 15 aftener pÄ altanen, men jeg har jo heller ikke postet et foto nu i laaaaaang tid.
            Men mit setup er meget tÊt pÄ komplet, mangler kun et par smÄting og sÄ vil der vÊre lidt mere mulighed for at udnytte korte huller mellem skydÊkkende, men er der ikke udsigt til minimum 4 timer orker jeg slet ikke at hive det i Þsen og kÞre til IgelsÞ, det er jo lige fÞr at pakning kÞrsel og udpakning tager lÊngere tid Sleepy

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Torsdag aften kommer for mig til at foregÄ i kÊlderen, da jeg gerne skulle modtage en ny fokus motor til min sekundÊre fokuser imorgen!

SĂ„ skal der trĂŠnes V-curves.

outlook
              Deltager
                • Super Nova

NĂ„r jeg er “ude i felten” er det for det meste pĂ„ altanen! Ad denne vej fĂ„r man flere “huller” mellem skyerne da det hele er monteret og klar i forvejen og sĂ„ er der jo ikke sĂ„ langt!Smile

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Klart at altanen er fed, har jeg min montering sat op der for jeg bare sÄdan 70% mere igennem, men pÄ bekostning af meget lysforurening og kun 110 grader udsyn mod syd.

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Tjae min Altan kan ski ikke tage vĂŠgten, men det er ogsĂ„ en eftermontert stĂ„l altan 🙁

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Min ogsÄ, den er alt for ustabil til prÊcis opstilling, sÄ skal jeg gÄ
                      ind i stuen og se driften, ud og regulerer og ind igen, meeeen det er
                      for trÊls, sÄ jeg sÊtter op pÄ gÊtteri, men jeg har pladsen MS, det er
                      rigtigt.

palle.b.
                      Deltager
                        • Nova

Ja sĂ„ er der skyer pĂ„ vej… Angry

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Men det klarede op efter 2320, og var helt klart resten af natten da jeg kiggede, fik trĂŠnet min fokuser, dog kun 5-6 runs.

Viser 11 indlĂŠg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Vejret…' er lukket for nye svar.