Vejret

• Dette emne har 12 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af outlook. This post has been viewed 479 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

mr.mox
      • Nova

Så skal Vild med dansbare lige overstås så skal der eddermagme ses stjerner.
      Tror jeg vil se om jeg kan skyde M33 fornuftigt i aften – den står vist ikk helt dårligt for tiden

rigo
      Deltager
        • Super Nova

er ude også, men for pokker, det tog mig 1,20time at få guiden til at virke rigtig, første skud er lige taget, nær IC1805, mennnn den er svær at finde, om den nu står rigtig sted, ikke mange holde punkter i det område

PS. Hvem kender den rigtig indstillings tal til Guidemaster + qcam = så man ikke skal gætte sig frem

andreas.v
        Deltager
          • Main Sequence

Jeg har lige smidt kikkerten ud. Skal teste et nyt 5mm hyperion okular jeg købte idag.. Det glæder jeg mig rigtig meget til!!

Desduen vil jeg prøve om jeg kan fagne krabbe tågen!

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Sikke noget fuck, har lige været ude at tjek det først HA skud, og Så er der kommet skyer, det blev til ET skud Disapprove

k_holst
            Deltager
              • Nova

Så kom der også skyer herAngry

Men jeg har da fået et par timers first light med Meade DSI III ProBig%20smile

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Endelig en aften hvor det hele virkede, fik tage nogle billeder af M101, M34 og pladiaderne (syvstjernen) sasmt nogle få billeder af bobletågen, så sådan nogle aftner skal vi bare have nogle flere af Thumbs%20Up

joergen.k
                Deltager
                  • Nova

har lige været ude med min nye spx 300 first light

sikke en lysspand det er helt vildt,et par timer i godt selskab.

/jørgen

wieben
                  Deltager
                    • Nova

Er lige kommet hjem fra Maglesø.
                    Der kom skyer krybende fra syd allerede først på aftenen, men det holdt rimeligt klart. Kæmpede dog med duggen samt noget guide drilleri.

Det blev ikke rigtigt til noget brugbart. Forsøgte med M45, men det blev ikke helt så godt som jeg havde håbet. Duggen satte en stopper for festen. Det er ellers helt vildt klart her på Frederiksberg nu.

Mvh

Heine

henrik
                    Deltager
                      • Nova

Hej Heine

Ja det er ret godt her nu.

Der har ligget et diset lag et sgted der oppe hele aftenen, men det er væk nu.

Har været ude at teste nogle nye kikkerter, så dte var heller ikke det mest ophidsende jeg fik lavet :O)

Lars Malmgren
                      Deltager
                        • Super Nova

Jeg har lige opgivet.
                        Rimtågen kom væltende på 2 min…

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Surt Heine, var meget i tvivl om jeg skulle tage afsted eller ej, men ok, udstyret er jo heller ikke helt parat endnu..

Henrik:

Var det ED’er du testede?

mr.mox
                            • Nova

Ja, ALT drillede mig! Fik alignet forkert (må sgu til at lære de stjerner at kende). M33 kunne jeg ikke finde og da det lykkedes var den på den anden sida af meridianen. Fik så kigget lidt visuelt på oriontågen, og besluttede at prøve et par skud på den – og sp kom skyerne…
                            NUL skud i kassen Cry

outlook
                            Deltager
                              • Super Nova

Ja, der skulle handles hurtigt. Også ved middagstid, hvor jeg fik skudt “en sol” i kalcium lys, der var nemlig en ny plet den 31. 10, men skyerne drillede lige akkurat omkring middags pausen, så en stor forstørrelse nåede jeg ikke for så skulle jeg drøne på arbejde igen:

Den samme aften i øvrigt skulle Celestron 80 ED lige testes optisk, ikke bare den sædvanlige stjernetest, men spektroskopisk på stjernen i Ørnen, Altair:

Som det ses, så faldt denne test heldigt ud, idet der ikke ses “fiskehaler” i nogen af enderne. En stjernetest viser dog en let rødlig rand intrafokalt og en let gul eller grønlig extrafokalt, men det var ventet, fordi den røde bølgelængde “halter” lidt efter de andre bølgelængder og er typisk for en ED. Bemærk i øvrigt de tydelige mørke absorbtionslinier i farvestriben som man kan “fornøje” sig med at opløse til Altairs stjernespektrum.Big%20smile Så lidt fik jeg da ud af dagen, og mht. til vejret ja, så ser det sgu Dead ud hernede i det sønderjyske fem dage frem. Men kan man jo ikke stole på vejrudsigten. Eller kan man?

outlook2008-11-01 16:14:03

Hilsen Leif,
                              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Vejret' er lukket for nye svar.