Veil fra Maglesø

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Veil fra Maglesø

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af henrik. This post has been viewed 96 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Vejret var flot i Maglesø, men blæsten og den store newton er ikke de bedste venner.
      Holbæk måleren viste 7 m/s middelvind og drogden 11 m/s, men man er vel stædig.

Samtidig fik jeg desværre flyttet fokus…..checkede med fokusmasken da jeg pakkede sammen, og jeg har åbenbart fået skubbet kameraet under de første frames, så dette er mest at betragte som et forsøg.

18×5 minutter ISO 1600, samt darks, mishandlet i PS CS4. Let beskåret udgave.

Wieben2009-08-25 22:29:22

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Ser godt ud Heine Thumbs%20Up dine farver er ret gode, jeg skal da lige havde min lavet om, har alt for meget grønt med, men det kan da være der bliver en times tid i løbet af vegenden til lidt billed behandling, fik taget en hel del 6062 den anden aften som også skal behandles. Det var hyggeligt lige at tale med dig, det var da bare synd at du var alene derude i mørket, jeg havde jo Tommy at snakke med

max
          • Nova

Den har du da fået reddet meget godt i land Heine.Thumbs%20Up

VH. Max

henrik
          Deltager
            • Nova

Hej Heine

De blev da godt nok go’e!

Den røde farve er som vi talte om nok H-beta + H-alfa, eftersom dit kamera jo er umodificeret.

Jeg var ved at rydde op i nogle billeder og faldt over et solbillede jeg tog i 2001. DET var dengang der var solpletter til! :O(

(OMC140 Maksutov, Baader solfilm, afokal okularprojektion m/Sony W1)

Der var vist såvidt jeg husker kommet nogle grene i vejen, som forstyrrer billedet lidt

Mvh HenrikHenrik2009-08-26 22:54:02

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Veil fra Maglesø' er lukket for nye svar.