Varme/Daystar quark

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Varme/Daystar quark

Viser 7 indlĂŠg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Jo Êldre man bliver jo svÊrere er det at se calcium K og det gÊlder vel ogsÄ for calcium H linjen. Der findes en Quark for H, men hvor meget lettere det er at se det i forhold til K ved jeg ikke. Jeg kan i hvert fald ikke se noget i K i okularet. Men jeg er ogsÄ over de 50.

Men erstatter man okularet med et kamera Äbner sig en helt ny verden i flere bÞlgelÊngder. SÄ kan man sidde i ro og mag og glo pÄ en skÊrm i stedet og tilmed i skyggen og blive fri for hedeslag. Og ogsÄ uden at risikere synet.

outlook2017-05-17 10:01:57

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

spatzek
      Deltager
        • Super Giant

H linien har jeg med Quarken, men jeg kan sagtens se Solen som en blĂ„ skive, og faktisk i ok i okularet. Jeg har bare pĂ„ fornemmelsen, at jeg arbejder helt pĂ„ grĂŠnsen til at kunne se detaljer pĂ„ skiven. Der mangler fotoner til Ăžjet, og blĂ„t lys er svĂŠr at “omsĂŠtte” inde i hjernen. MĂ„ske kryber jeg til korset og mĂ„ fĂ„ elektronisk hjĂŠlp for fĂžrste gang i min lange astro-tid.

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Jeg tror at Niels og Michael byder dig velkommen i KAF astrofotogruppe

spatzek
          Deltager
            • Super Giant

Metaforisk behÞver jeg kun en stok, jeg har hverken brug for rollator eller rullestol. Jeg mÄ mÞdes med de herrer til noget andet

Anonym
              • Super Nova

Hej

SĂ„ fik vi sparet pengene op, takket vĂŠre masser af overarbejde, til at effektuere min bestilling hos Astro Optics.

Har i dag sammen med Mogens fra Astro Optics sat skub i en ordre pÄ :

1: Daystar quark chromosphere

2: ERF for min 6″ refraktor

3: 22,4 amp battery pack for daystar quark

4: 2 inch eyepiece holder for daystar quark ( uden ekstra beregning, ” der er flot ikke “)

SÄ nu vil jeg bare nyde sommeren, og gÄ rundt om glÊde mig til den dag hvor pakken rammer mit lille hus. Elsker det at gÄ rundt og glÊde sig til noget man har virkelg Þnsket sig.

Har virkelig haft en god kÞbsoplevelse med Mogens fra Astro Optics, sÄ det vil helt sikke blive til mere, med tiden. NÄr men jeg mÄ heller gÄ ud og slÄ grÊs nu, det bÞlger snart i vinden.

Hilsen

Jan H. en amatĂžr fra Herlev

clauskaf
              Deltager
                • Nova

Tillykke med din Quark(jeg er slet ikke misundelig )

Hilsen Claus

Anonym
                  • Super Nova

Tusind tak Claus Kan du/I have en rigtig god dag… det er jo dejligt vejr, mĂ„ske til lidt grill…

Viser 7 indlĂŠg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'Varme/Daystar quark' er lukket for nye svar.