Vand i øjet

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Vand i øjet

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af palle. This post has been viewed 717 timesb. This post has been viewed 717 times. This post has been viewed 717 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

palle.b.
    Deltager
      • Nova

Hej nu nærmer sig tiden hvor kikkerten skal ud igen, og jeg kommer til at tænke på om det kun er mig der “lider” af vand i øjenene når man står der i den klde luft og nyder hvad man nu kan fange med sit instrument…. ?

jeg har klaret mig med en én gangs serviet men når dagslyset kommer kan man tydeligt se på okularene hvilke der var i brug. Der er små skjolder af salt på !Cry

de er næmme at fjerne, men kunne man drybbe øjnene med noget eller tilvende ?

Er jeg særligt god til at “græde” ved teleskobet, eller har andre oplevet noget ligendne ?

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Du en pivskid Palle Approve, nej jeg har samme problem med at øjet løber når man konsentrere sig, det skyldes nok at man ikke blinker så meget, og en lille smule træk og kold luft, så løber øjet med vand med det samme, jeg tror der er mange der har det på samme måde, så det skal du ikke græde over Cry

palle.b.
        Deltager
          • Nova

Nå ja det er vel en slags trøst Hi Hi er forresten kun lige inde for at lukke PC’en er ude under en flot klar himmel Smile

karsten
            • Main Sequence

KALK er løsningen.. Jeg har altid en pose fin kalk med ud som jeg ruller øjnene i.. Det tager al fugt…Approve

rigo
            Deltager
              • Super Nova

jeg har aldridge vand i øjet, med minder det er ekstrem koldt måske. Lyder mærkelige

palle.b.
              Deltager
                • Nova

Smart…… Trode kun det med kalken virkede med glasøjne Wink

palle.b.
                Deltager
                  • Nova

Man kan jo også bruge Video astro… og blive inde Wink

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Vand i øjet' er lukket for nye svar.