› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › Valg af forhandler og klub
- Dette emne har 9 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af p. This post has been viewed 204 timesbroe. This post has been viewed 204 times
-
ForfatterIndlæg
-
26. august 2009 kl. 18:58 #20625
p.broe- Asteroid
Hej.
Jeg har interesseret mig for astronomi i mange år, men har aldrig iagtaget gennem noget bedre end en 10×50 kikkertHavde ingen anelse om hvor meget man kan iagtage på nattehimmelen, med udstyr, der koster mindre end det halve af en ganske almindelig dansk månedsløn.Jeg har brugt en masse tid på nettet for at prøve at få en smule overblik over alle de ting man bliver nødttil at tage stilling til for at komme ordentlig fra start – her er der jo masser af gode råd på jeres glimrende siteSynes tiden er kommet til at melde mig ind i en klub og ta’ ud og kigge på udstyr hos forhandlere.Jeg ville så høre om i kan anbefale nogle gode seriøse forhandlere og foreslå en astro-klub jeg kan melde mig ind i?Jeg bor i ballerup lige vest for københavn og har bil, så en halv times kørsel til diverse er ikke noget problem.26. august 2009 kl. 19:48 #20628
chrjensen- Super Giant
Jammen så skal du da melde dig ind i KAF. Vi mødes tit på Kroppedal, det er indefor en rimelig afstand af ballerup.
Se på hjemmesiden: http://www.kaf-astronomi.dkJeg har kun prøvet at handle med det danske firma lyra, og kan stå inde for dem.26. august 2009 kl. 19:50 #20629
jeppeDeltager- Super Giant
Velkommen til!
Med bopæl i Ballerup, vil jeg anbefale dig at tage en snak med Københavns Astronomiske Forening (KAF). De har hjemmesiden www. kaf-astronomi.dk. Og så skal du sørge for at komme med til træf, hvor du kan møde andre astronomiinteresserede, høre om deres erfaringer og se/afprøve deres udstyr.Du kan også bare spørge i en tråd, om du må dukke op, når der f.eks. arrangeres aftentur til Kroppedal el. lign. her på forum. Det er helt uformelt og vældig hyggeligt.Nåh, der blev jeg lige overhalet med 2 minutterJeppe 2009-08-26 19:51:41 27. august 2009 kl. 16:41 #20679
tommyfDeltager- Neutron star
Og jeg deler gerne med den lille sjat viden jeg har, og jeg er tit på Kroppedal, men helst ved Maglesø.
28. august 2009 kl. 12:59 #20739
camillaDeltager- Giant
Det er en rigtig god ide at melde sig ind i en klub, for det er et godt sted at få erfaringer fra andre. KAF er nærmest til dig i Ballerup, men andre steder i landet er der også klubber. Der findes en rimelig opdateret liste over foreninger i Astronomisk Guide:
Og apropos Astronomisk Guide: Der er stadigvæk masser af eksemplarer tilbage i flot farvetryk. Foreninger, museer mv som har mulighed for at dele folderen ud til andre interesserede, opfordres til at kontakte Kristian pedersen som angivet på hjemmesiden, så kan man få kasser til uddeling!28. august 2009 kl. 14:09 #20741
2masDeltager- Nova
Hej Preben,
jeg er selv nybegynder, men har dog fra starten købt noget godt kvaliudstyr.
Jeg kontaktet simpelthen nogle gutter der boede i mit område og hørte om jeg måtte kigge forbi til en snak om bl.a.udstyr og andet.
Ellers kig ud til Maglesø og Kroppedal når folk er derude, det kan man lære meget af.
28. august 2009 kl. 17:47 #20750
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Hei Preben,
Se også her ang. klub: http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=1537&PID=17669#17669
Mvh,
Bjørn30. august 2009 kl. 16:29 #20850
munkholmDeltager- Neutron star
Hej Preben
Har selv været igang ca 1 1/2 år og bor også i ballerup, så jeg har da lidt erfaringnår vejret er til det stiller jeg op i haven sammen med en anden astronørd ( Svend-Erik)
Du er velkommen til at komme ud og være med, bare sig til.Der er kaffe på kanden.Tlf. 30330617 så kan vi evt. aftale nærmere
Mvh BentTakahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
30. august 2009 kl. 16:52 #20855
mstauningDeltager- Black Hole
Og man er også velkommen her.. Holbæk, eller Maglesø er de steder jeg mest er.
26239213 er man velkommen til at ringe på, med spørgsmål eller om man kan komme forbi og lege med.. Eller hvad det nu kunne være.
MStauning 2009-08-30 16:53:45 1. september 2009 kl. 00:05 #20976
p.broe- Asteroid
Sikke en hurtig respons fra en masse hjælpsomme folk
Jeg har meldt mig ind i KAF og købt stjernekort og noget litteratur.
Jeg er desværre nødttil at arbejde aften/nat til den her finans-krise er overstået, men der bliver jo nok plads til andre ting i det tidsrum osse.Tak for de gode råd og invitationer -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Valg af forhandler og klub' er lukket for nye svar.