Valg af CMS/plugin til astrofoto-galleri

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Valg af CMS/plugin til astrofoto-galleri

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 10 måneder siden af henrik. This post has been viewed 132 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

henrik
    Deltager
      • Nova

Jeg har arbejdet lidt med wordpress,joomla og magento og har kigget på nogle billed galleri-plugins til dem.

Men jeg synes altid billederne bliver lidt slørede, når de bliver skaleret.

ESO’s skalering fungerer på den anden side fint, men ..?

Er der nogen der kender nogle plugins de kan anbefale

(Behøver ikke være en af de CMS’er jeg nævnte ovenfor)

Mvh Henrik

amelsen
        • Giant

Kan du sætte nogle flere ord på dit behov? Er det fordi du vil have et særskilt domæne hvor du rent faktisk har brug for CMS systemet…

Er det fordi du bare vil have et galleri er der flere virkelig gode du kan benytte dig af online. Zenfolio, DeviantArt, for ikke at glemme Flickr…

Ellers er der Coppermine.. det er nok det bedste open-source man kan finde, men jeg vil vurdere at hvis du ikke tidligere har rodet en smule med IT, CMS systemer og opsætningen af sådan – så vil du måske finde Coppermine lidt svært…

amelsen
          • Giant

amelsen
            • Giant

Det slog mig forresten.. der er også Blogspot, som er Google’s… der får du faktisk en del funktionalitet forærende. Bl.a. integreret comment system fra Google+ osv.

Jeg byggede for nogle år siden en blog der da jeg var aktiv med macro-fotografering. Du kan se et eksempel her:

http://macromanic.blogspot.dkamelsen2013-04-26 12:18:57

jesperg
            Deltager
              • Super Nova

Nu coppermine nævnes.

I coppermine bestemmer du selv størrelse på billederne, og mange andre ting, jeg synes ikke at systemet gør billederne dårlige.

Jeg bruger coppermine på astrophoto.dk

http://astrophoto.dk/gallery/index.php

Jesper G.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Også mig, i en simple udgave..

henrik
                Deltager
                  • Nova

Takker

Coppermine og blogspot ser gode ud; Dem vil jeg kigge på

Mvh Henrik

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Valg af CMS/plugin til astrofoto-galleri' er lukket for nye svar.