valg af all round teleskop

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER valg af all round teleskop

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af bjoern. This post has been viewed 203 timesandersen. This post has been viewed 203 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

patrickbc
      • Asteroid

hej alle

om 1 års tid skal jeg købe et nyt teleskop. er der nogen der har et meget godt forslag til et all round teleskop, mit budget er 45.000 og jeg vil bede om information om :

hvad type det er (Schmidt-Cassegrains eller et linse-teleskop

hvad hedder det (Lx 200 eller lx 90

hvad koster der

hvor kan man købe det

jeg er kun ude efter et meade teleskop med computerstyring (altså med autostar )og det skal mest bruges til planeter , og deep sky og kun visuelt (ind til vidre det kan være om et par år at jeg vil begynde at fotografere lidt men jeg vil stadig bruge min. 90% af min på visuelt stjernekig)

er der nogen der har et forslag jeg har kigget på et sct teleskop og her er mine forslag ( kom endelig gerne med flere)

LX90GPS 10″

LX200 ACF 254mm

LX200 ACF 305mm

giv endelig også fordele og ulemper ved de forskelige teleskoper

bjoern.andersen
        • Main Sequence

hej, og velkommen på forum.

med den størrelse budget kunne du med fordel tage en snak med Henrik Rosenørn, Lyra, eller Mogens Zakariasen, Astro-Optics. De er begge folk med en enorm viden – og har begge lyst til at dele gavmildt ud af den viden.

Mandag aften havde vi besøg af Henrik Rosenørn i ASSF på Avnø naturcenter, hvor han bl.a viste de nyeste teleskoper, bla. andet en helt ny 200 mm med kulstof tubus, og en meget stærk optik.

God fornøjelse med din søgning, jeg er sikker på at der er mange andre som ville glæde sig med et budget i den størrelse. WinkTongue

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'valg af all round teleskop' er lukket for nye svar.