› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Vægtning af din astronomi.
- Dette emne har 7 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af verner. This post has been viewed 1053 times
-
ForfatterIndlæg
-
12. oktober 2008 kl. 13:28 #2232
jensDeltager- Giant
Denne tråd er affødt af en tidligere tråd Jacob oprettede med andre former for tidsfordriv.
Jeg kan se at rigtig mange har andre passioner end lige netop astronomien. Jeg har ellers altid troet at jeg var lidt speciel med at have flere forskellige hobbies og dermed tæt på at taksere mig selv som “skizofren”. Men heldigvis – så tegner billedet sig anderledes og det er åbenbart mere normalt end jeg regnede med.Så på denne baggrund er jeg blevet temmelig nysgerrig efter at vide hvor mange kræfter i bruger på astronomien målt op mod jeres andre interesser.Selv vægtes min astronomi til ca. 25% og min bodybuilding ca. 60%.Resten (15%) er fordelt lidt ud på skak, FS2002, dart og læsning af faglitteratur (kost, ernæring, mental træning, psykologi, filosofi, eksistentialisme, træningsprincipper, Golden Age of Ironmen, management, NLP . . .)Værsågod at stemme løs kære vennerKommentér gerne jeres vægtning.Jens 2008-10-12 13:29:04 12. oktober 2008 kl. 15:33 #2235
tommyfDeltager- Neutron star
HAr som også prøvet det meste, hangglidning, faldskærm, FS lige fra starten til nu,
Men har nu stort set stoppet alt andet, for jeg kan slet ikke få astronomi til at passe godt ind i min tid i forvejen.
14. oktober 2008 kl. 12:36 #2297
jensDeltager- Giant
Indtil videre er der to der har denne hobby som sin altopslugende interesse.
Meget interessant.
Tendensen er åbenbart, at astronomien deles ligeligt mellem andre interesser.
Havde vejret herhjemme været langt bedre, ville astronomien ligge med en højere prioritering for mit vedkommende.14. oktober 2008 kl. 12:40 #2298
ksondergardDeltager- Giant
Desværre må jeg melde mig under 1-20%, ikke fordi jeg ikke har lyst til at bruge mere tid på astro, men pga. udstyrets placering er i sommerhuset….
14. oktober 2008 kl. 12:55 #2299
mr.mox- Nova
For mig blomstre de fosrkellige hobbies op i perioder. For et par år siden brugte jeg en masse tid på at bygge Legorobotter, det gør jeg næsten ikke mere. Bridge spiller jeg slet ikke i år (kun som substitut) – sidste år spillede jeg ugentligt i klubben og deltog i distriktsturneringer. Det skal nok komme igen. Astronomi ligger højt på listen i øjeblikket, men har jo næsten heller ikke brugt tid på det hen over sommeren
17. oktober 2008 kl. 00:04 #2368
mstauningDeltager- Black Hole
Må indrømme at Astro nok kun er en 80% af min fritid 🙂
Flight Sims får slet ikke den tid de burde, det samme med cyklen…17. oktober 2008 kl. 01:38 #2372
mhansenDeltager- Nova
Min tid til mine hobbies er nok lidt svær at gøre op på. Jeg brugte i sin tid også rigtig meget tid på min bodybuilding og var nede og træne minimun 4 gange om ugen og gerne 1½ time af gange. Nu er det desværre blusset lidt ned, hvilket så også kan ses, især omkring midterregionen. Hehe. Det må jeg så se at få taget mig sammen og få ændret på.
Jeg bruger nok forholdsvis meget tid på Astronomien, i og med, at når jeg ikke er ude og observere/fotografere, hvilket jo desværre sker ret tit i disse egne af kloden, så bruger jeg den resterende tid på at læse Kvant, astrofysik, fysik, kemi og lign. Alt sammen noget som på et eller andet plan kan føres tilbage til Astronomien.Så jeg havner nok også, alt i alt, ligesom MS oppe på en 70-80% af tiden.19. oktober 2008 kl. 16:43 #2505
verner- Moon
Jeg kunne ikke helt finde ud af, hvor jeg skulle placere mit kryds…
Bl.a. fordi Astronomi ikke helt kan få al den tid som jeg godt vil give den (på grund af vores dejlige vejr :-)) og nogle af mine andre hobbies kan sagtens (og kun) udøves i dagslys. Men, rent kroner-øre mæssigt er der ikke tvivl om, at det er her den store lidenskab er 🙂
(For the record: Mine hobbies er bl.a. (i tilfældig orden): Golf, Dart, Astrofoto, Computer, Frimærker, Modeltog, Elektronik, Musik (spiller selv)….)
Verner
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Vægtning af din astronomi.' er lukket for nye svar.