usb-kabel problemer

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR usb-kabel problemer

• Dette emne har 15 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af allan_razz. This post has been viewed 59 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

John
    Deltager
      • Nova

Er der nogen som kan knække denne her? Jeg har købt et forstærket forlænger-usbkabel, men kan ikke få det til at virke. Jeg kan godt forbinde det med et enkelt device, men kan ikke få det til at virke med min 7 ports usbhub. Når jeg installerer kablet opretter det 3 generic usb hubs og jeg tænker at windows7 ikke kan håndtere så mange.. men er faktisk helt på bar bund..

hilsen fra John (jeg garantere det er årets sidste spørgsmål)

Jeg har taget nogle screenshots.

her er det helt uden usb tilslutning.

her med det almindelige usbkabel, hvor jeg har mine comporte,og alt fungerer som det skal!

her med det forstærkede 20 meter lange kabel. Der bliver oprettet mange genericporte.

henrik.schneider
      Deltager
        • Nova

Hej John

– Hvorlangt er det USB kabel?

– Din 7-ports hub, er den med ekstra strøm? eller bliver den “født” med strøm gennem kablet?

John
        Deltager
          • Nova

hej Henrik

usb kablet er 20 meter og 7 ports hubben får ekstra strøm.John2013-12-31 14:12:35

henrik.schneider
          Deltager
            • Nova

ulala 20meter er meget langt for et USB kabel.

5meter syndes jeg at huske som grænsen for USB-2 (ikke sikker)

Prøv at se denne link: http://da.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

hvor der bla. står “Trådløs USB, også kaldet WUSB (Wireless USB), fungerer lige som Bluetooth (som et PAN-netværk), hvor data kan overføres trådløst mellem to enheder på kort afstand (480 Mbit indenfor 3 meter, 110 Mbit inden for 10 meter).”

Årsagen til maksimalt afstand ligger i “handshake” rutiner for USB standarten, dvs. når data er afsendt forventer afsenderen svar fra modtager inden for en vis tid, kommer dette svar ikke melder USB-linken fejl.

20meter er meget langt, er det en 20meter forlænger? eller blot en aktiv forlænger og så et langt kabel?

John
            Deltager
              • Nova

Det er dette booster kabel. Jeg mener at jeg har prøvet det med en 3 eller 5 ports hub og der virkede det fint. Men har problemer med at håndtere 7 port hubben. Jeg tror det ryger i kassen med fejlindkøb.

henrik.schneider
              Deltager
                • Nova

ok, fantastisk hvis du har fået 20m kabel til at virke

Hvilken type 3 og 5 og denne type 7ports hub har du brugt (hvis du kan huske det) det lyder som sød musik med 20meter USB kabel.

John
                Deltager
                  • Nova

Henrik, jeg husker ikke hvilken usbhub jeg har brugt før. Nu lader jeg tingene være, uden at bruge det lange kabel. Som det er nu, er mit grej hurtigt sat op, og meget driftsikkert. Tak for du så på det – og godt nytår!

hilsen fra John

Søren Hansen
                  Deltager
                    • Giant

Sad lige og kiggede på din beskrivelse. Hvis du bruger de 2 usbporte der sidder meget tæt sammen på en bærbar (der er typisk 3 usbstik), virker tanken ikke, fordi begge porte skal dele samme strømkilde, skal du have det til at virke, skal det bruges med en connector i hver af de stik der sidder længst fra hinanden, fordi de har hver sin strømkilde.

John
                    Deltager
                      • Nova

Yes – så virker det! Af en eller anden grund kan boosterkablet ikke håndtere 2 serielle til usb convertere på samme hub. Den ene var alligevel også overflødig, så væk med den. Dernæst skulle strømmen, som Søren skrev, flyttes til en anden port. Så nu kører det med 20m booster og 5m almindeligt kabel. I de kommende dage skal det testes om det er driftsikkert. Endnu en gang tak for hjælpen.

hilsen fra John

henrik.schneider
                      Deltager
                        • Nova

Fantastisk John.

Seriel (RS232) til USB er så afgjort en low-speed forbindelse, det forklarer hvorfor du kan få et 20m kabel til at virke 😉

Godt du fik det til.

John
                        Deltager
                          • Nova

En sidste opdatering på denne tråd. Det er ikke godt – desværre! Kommunikationen med guidecam. er ikke stabil. Nu bliver det den gamle løsning, med en pc ved telescopet, som så styres med Teamviewer, det kører fint.

hilsen fra John

boelle
                            • Moon

Hej John

Lyder godt nok som om du har opgivet, men har du overvejet en Ethernet USB-extender. Synes ikke at kunne læse at der har været talt om en sådan.

http://www.av-cables.dk/usb-extender/?gclid=CMXPjriI4rsCFUcV3godbxoAIQ

Jeg har ikke selv prøvet sådan en, men har haft en til 1080p HDMI hvor datatransmission er væsentlig højere end ved USB, og den virkede upåklageligt.

Mvh

Bøllebølle2014-01-03 14:09:48

John
                            Deltager
                              • Nova

Jeg har set på den løsning, men tror desværre kun den kan køre usb 1. Måske andre har erfaring med den!

boelle
                                • Moon

Som udgangspunkt vil denne extender fungere som et stump kabel, da den ikke er aktiv i USB-trafikken. Så når du ikke har noget siddende i den fjerne ende bør computeren kun se et svævende USB-kabel, altså ingenting.

Kan se de har online chat. Jeg spørger dem da lige 🙂

/Bølle

boelle
                                  • Moon

Svar 🙂

http://www.av-cables.dk/usb-extender/high-quality-usb-extender-med-4-ports-hub.html

Bemærk så lige den “kun” er USB1.1. Men hvor meget hastighed har du behov for?

Og her en der kan køre USB2.0:

http://www.av-cables.dk/usb-extender/high-quality-usb-extender-op-til-100-m-med-4-ports-hub.html

/Bøllebølle2014-01-03 14:45:20

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'usb-kabel problemer' er lukket for nye svar.