US vs DK decimaler og datoer

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER US vs DK decimaler og datoer

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 5 måneder siden af jakob. This post has been viewed 37 timesandersen. This post has been viewed 37 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

morten
    Deltager
      • Super Nova

Jeg har brug for lidt hjælp med win7.

Meget astro software er skrevet i USA, hvor man bruger et andet dato, tids og decimalformat.
      Min astroPC har dansk win7, og jeg har haft en del problemer med software der ikke kan lide kommaet som decimalseparator. Jeg har prøvet at indstille PC’en til amerikansk decimalnotation og dato og klokkesletsformat. Der er dog stadig problemer med nogle programmer. Er der nogen der ved om, og hvordan, man får en dansk win7 til at se 100% amerikansk ud for astroprogrammer?

jakob.andersen
      Deltager
        • Super Giant

Det behøver du ikke. For det meste kan du bare erstatte kommaet af et punktum, når du angiver tal i programmet. Problemet er netop, at programmerne tilsyneladende ikke bruger PC’ens regionale indstillinger, selv om de burde. Det er egentlig bare sjusket programmering, men det er måske for meget forlangt af amerikanere at være opmærksomme på, at deres programmer også bruges i resten af verden…

morten
        Deltager
          • Super Nova

Kommaet og datoformatet har jeg nogenlunde styr på, men jeg kan ikke få tidsformatet til at stemme.

jakob.andersen
          Deltager
            • Super Giant

Så må du være lidt mere specifik om hvor henne. Men hvis det er amerikansk er det nok YY-MM-DD.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Jakob, mener du ikke YY-DD-MM ?

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jakob.andersen
              Deltager
                • Super Giant

Jo, det er det vel egentlig… Det er ikke så underligt, at folk ikke kan finde ud af det!

morten
                Deltager
                  • Super Nova

date as yyyy-mm-dd.

time as: HH:MM:SS.SS

Det er det jeg får tilbage fra software supporteren. Jeg ved ikke hvordan jeg får en dansk win7 til at lave det tidsformat.

jakob.andersen
                  Deltager
                    • Super Giant

Jeg er stadig ikke rigtig klar over, hvorfor du vil matche Windows indstillinger med programmets datoformat? Pointen er jo, at programmet ikke bruger det til noget.

Men ellers skal du ind og rode i de regionale indstillinger. Enten kan du gå ind via kontrolpanelet eller du kan prøve bare at skrive det når du åbner startmenuen.

Jeg kan ikke rigtig komme det nærmere lige nu, for jeg sidder med en android tablet…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'US vs DK decimaler og datoer' er lukket for nye svar.