› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHØR › Upgradering af Canon EOS kameraer
- Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 5 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 23 times
-
ForfatterIndlæg
-
28. august 2013 kl. 16:12 #106254
haboDeltager- Super Giant
Er der nogen her på forum der har prøvet Magic Lantern? der angiveligt låser op for en masse værktøjer der ligger låst på dit EOS kamera.
Softwaren er gratis lige til at downloade og installere på kameraet, hvis man har mod på det, man skal bare være opmærksom på, at man nok mister garantien, hvis der stadig er noget tilbage af den. Jeg mener ikke det er en ny installation af firmwaren, men nærmere en supplering.HilsenHanshabo 2013-08-28 19:50:52 2. september 2013 kl. 15:16 #106455
Jeg har nu hentet og installeret ovennævnte opdatering til mit Canon EOS 60D. Jeg må sige at jeg er totalt overvældet af alle de nye features det har lukket op, så som:
FPS i video mode fra 0,2 til 50ISO i video mode fra 50 til 51200Zebra striberIntervalometerHDR videoBare for at nævne nogle få. Der er en hjælpe funktion på skærmen der hele tiden hjælper med det rigtige input. Jeg har ikke testet det helt endnu men har indtil nu ikke fundet nogle problemer. Jeg mangler at teste det med Backyard EOS.Installationen er overordentlig nem, og tager kun nogle få sekunder, ligeledes kan det afinstalleres på få sekunder hvis man vil tilbage til det originale Canon. Programmet ligger på SD kortet, og som jeg har forstået det bliver der kun installeret ganske lidt i selve kameraet derfor den hurtige installation og af installation.Hvis der skal siges noget negativt må det være de meget små bogstaver i hjælpefunktionen, men på den anden side så er der jo ikke plads til at gøre dem større, skulle nogen få lyst til at prøve det kan jeg kun anbefale det, (jeg får ikke provision!!)HilsenHanshabo 2013-09-02 15:21:49 2. september 2013 kl. 16:39 #106463
chris_hDeltager- Super Nova
Jeg har hørt om en som fikk problemer med BYEOS. Han måtte ta en kamera reset (fjerne Li-Ion batteriet) for å få det til å fungere igjen.
2. september 2013 kl. 16:44 #106465
Hej Chris
Ja det er rigtigt, det er det Magic Lantern hele tiden skriver, at hvis der opstår problemer skal man tage batteriet ud og dermed resette programmet, men jeg har ikke oplevet det endnu, jeg synes fordelene er så overvældende at det er værd at prøve.HilsenHans3. oktober 2013 kl. 11:36 #108137
in-wonder- Moon
Jeg har selv Magic Lantern på mit EOS 550D, og jeg synes det er et fantastisk stykke software… Masser af funktioner, og muligheder som jeg ikke havde førhen…
Har allerede leget en del med specielt Timelapse funktionen, som kan køres under video… Super smart.. 🙂3. oktober 2013 kl. 16:40 #108146
tommyfDeltager- Neutron star
Funker den med et 450d også 🙂
4. oktober 2013 kl. 15:36 #108197
TommyF wrote: Funker den med et 450d også 🙂
Desværre nej, se denne side nederst der er en liste over understøttede kameraer.
Jeg har brugt Magic Lantern i over en måned og har ikke andet en positive oplevelser med det, det åbner et hav af kreative muligheder, sidst har jeg eksperimenteret med HDR video med ISO shift, men mangler et software program der kan samle det til video, hvis nogen kender et sådant program hører jeg gerne om det!4. oktober 2013 kl. 17:57 #108204
tommyfDeltager- Neutron star
Takker, typisk
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Upgradering af Canon EOS kameraer' er lukket for nye svar.