› Fora › ASTRO-FORUM › GENEREL ASTRONOMI › UFO'er i aften på TV2
- Dette emne har 18 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 399 times
-
ForfatterIndlæg
-
29. april 2010 kl. 11:07 #38322
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Jeg så ikke dette TV-programmet, da jeg dessværre ikke har den kanalen her. Men jeg har set en del slike programmer før og det er stort set lite ull og meget tull. De eneste sager der fanger min interesse er der hvor myndigheterne i USA har bevidst forsøkt at skape forvirring eller dække over noget.
Jeg tænker da specielt på Roswell-episoden i 1947, udenfor Roswell i New Mexico. Så vidt jeg kan bedømme har myndigheterne sendt ud en offisiel version der ikke stemmer med en mengde vitneudsagn. Jeg siger ikke at det var fræmmede væsener eller et rumfartøj de fant, men hvorfor skulde de plutseligt ændre sin egen version, samt true vidner til tavshed (inkluderet en lokal radiostation)? Officeren der stod frem med den første versionen fik også en reprimande fra sine overordnede. Nei, her er noget der lugter fisk … Jeg ved ikke hvad det er, men noget er det. Og da bliver jeg intereseret!
Mvh,
Bjørn30. april 2010 kl. 07:03 #38368
hemanDeltager- Moon
Bjørn T. Jønsson wrote: Jeg så ikke dette TV-programmet, da jeg dessværre ikke har den kanalen her. Men jeg har set en del slike programmer før og det er stort set lite ull og meget tull. De eneste sager der fanger min interesse er der hvor myndigheterne i USA har bevidst forsøkt at skape forvirring eller dække over noget.
Jeg tænker da specielt på Roswell-episoden i 1947, udenfor Roswell i New Mexico. Så vidt jeg kan bedømme har myndigheterne sendt ud en offisiel version der ikke stemmer med en mengde vitneudsagn. Jeg siger ikke at det var fræmmede væsener eller et rumfartøj de fant, men hvorfor skulde de plutseligt ændre sin egen version, samt true vidner til tavshed (inkluderet en lokal radiostation)? Officeren der stod frem med den første versionen fik også en reprimande fra sine overordnede. Nei, her er noget der lugter fisk … Jeg ved ikke hvad det er, men noget er det. Og da bliver jeg intereseret!
Selve hele roswell sagen er meget kompleks, men den er efterhånden lagt i graven. Det var faktisk næsten 35 år efter hændelsen, at der begyndte at komme liv i debatten.
SUFOI har skrevet en fandens masse gode artikler om hele Roswell sagen, og hele vejen igennem behandler de det meget seriøst.Den mest spændende ufo-sag for mig er stadig forsvindingen af Frederick Valentich.Men må indrømme programmet var en fiasko.Heman 2010-04-30 07:04:04 30. april 2010 kl. 21:56 #38397
bobo- Giant
Ja det var sådan lidt hmmm. Men stadig mere seriøs end DR’s Adamski halløj. Det er egentlig rystende at man ikke tager det mere seriøs, men bliver hængende i de gamle klip, hvor man næsten kan se snoren der holder “UFO’en”.
Altså, vi kommer jo nok ikke udenom at der er liv på andre planeter end vores, så hvorfor joke og køre plat på det. Jeg fandt noget spændende fra Area 51 på Youtube30. april 2010 kl. 22:58 #38400
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Takk for den linken, Bobo! Det finnes et andet klip der er enda mere interessant, synes jeg. Faktisk er der 6 klip, hvorav denne er den første af 6:
[tube]W5ucjM4EGQc[/tube]
http://www.youtube.com/watch?v=W5ucjM4EGQc
Denne videoen er fra et TV-program der er lavet af BBC. Jeg har set hele programmet på TV tidligere. Alle tvivlere burde se dette!
Bjørn T. Jønsson 2010-04-30 22:59:33 Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'UFO'er i aften på TV2' er lukket for nye svar.