› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › UFO :-)
- Dette emne har 60 svar og 19 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af tommy. This post has been viewed 1742 timesfrank. This post has been viewed 1742 times
-
ForfatterIndlæg
-
23. november 2008 kl. 20:02 #4402
andreas- Super Giant
I forhold til Contact, det er en god film der gir’ et godt bud på hvordan det kunne ske…. Den bliver bare lidt langhåret til slut. Hans bog, Carl Sagan (som jeg læste før filmen var lavet) handler i højere grad om spørgsmålet om religion og videnskab. Det ene behøver ikka at udelukke det andet…… Heldigvis ikke noget om inteligent design….
23. november 2008 kl. 20:08 #4404
andreas.vDeltager- Main Sequence
Inteligent design? Hvad er det nu det er? Mener at havde læst noget omkring det i Illustreret videnskab, men kan ikke lige huske hvad det er.
23. november 2008 kl. 20:21 #4408
andreas- Super Giant
Andreas.V wrote: Inteligent design? Hvad er det nu det er? Mener at havde læst noget omkring det i Illustreret videnskab, men kan ikke lige huske hvad det er.
De ting som videnskaben afslører er så tilpassede og specielt opbygget at der må ligge en form for intiligens bag deres skabelse, nemlig Gud. Det er en teori der vist vinder frem i USA, formentligt mest i bibel bæltet.Som jeg husker Carl Sagans bog var det mere noget med at det ene ikke behøver forklare det andet, men det er ved at vær mange år siden jeg læste den. Og vist også den eneste novelle han skrev. Han var en stor figur (kendt) inden for S.E.T.I. programmet. Ellers har han kun skrevet fagliteratur, hvilket han ikke er specielt kendt for.23. november 2008 kl. 20:23 #4409
andreas.vDeltager- Main Sequence
Jeg synes at det lyder som lidt noget ønsketænkning. Er det ikke bare livets tilpasnings evne der spiller ind her?
23. november 2008 kl. 20:48 #4411
andreas- Super Giant
Jeg har svært ved at forestille mig andet end at vi er her pga. evulotionen, der er gået forud. Jeg tror nok at det med intiligent design er nogle bibelfanatikeres måde at bortforklare ellers ganske veldokumenterede opdagelser og iagtagelser, men det er min mening. Jeg mener det er vigtigt at alle har plads til at deres teorier kan prøves. I sidste ende gælder det så om at overbevise “masserne”.
23. november 2008 kl. 21:56 #4426
bobo- Giant
Hej igen. Nej det meteor jeg spurgte til, var den der for et par år siden blev filmet på et overvågnings kamera, og man så kun ganske lidt af den, men glimtet var kraftigt.
Mht ufo’er og religion, så burde man nok læse Biblen igen, og så se det med lidt andre øjne.“Guderne skabte mennesket i deres billede” Hmm, og Sara der i en høj alder bliver gravid med jesus. Kunne det så være den første “Gravid med alien” Læs mere i en skør skør verden Og hva var det for et lys det ledte de 3 vise mænd? Nu er jeg ikke fanatisk religiøs, men der er ingen tvivl om at det skete noget stort den gang. http://www.greycell.dk/ufoer-i-bibelen.html http://www.crystalinks.com/ufohistory.htmlBobo 2008-11-23 23:48:10 23. november 2008 kl. 23:29 #4441
andreas- Super Giant
Den meteor du omtaler var det ikke filmet fra et overvågningskamera fra Grønland, eller er det bare mig der husker forkert?…..synes i hvert fald der er et eller andet der demrer, men jeg har ikke hørt at der blev fundet noget.
Hvilket minder mig om at jeg på et tidspunkt stod og satte mit teleskop op i haven, mener det var ugen efter nytår. På et tidspunkt kikker jeg op mod havedøren, og der kommer et kraftigt lysglimt ½ til 1 sek. og jeg tænker at det må være fyrværkeri, men der kom intet brag og der var helt skyfrit, intet at se. Dagenefter hører jeg at der var nogen der havde set en stor meteor over himmelen på det tidspunkt, ØV ØV ØV. Havde jeg dog bare stået den anden vej.
Andreas 2008-11-23 22:30:17 24. november 2008 kl. 09:20 #4460
mstauningDeltager- Black Hole
Måske det var denne?
http://www.youtube.com/watch?v=e_2aX-784sw eller denne:29. november 2008 kl. 11:55 #4941
bobo- Giant
Husk det nu. Det er i aften på Dr-2 UFO’erne vender tilbage http://www.dr.dk/DR2/Temaaften/Kommende/lørdag/2008/11/03101828.htm
29. november 2008 kl. 15:28 #4950
henrikDeltager- Nova
Den beskrivelse du har fundet der, kan lige så godt have været et lidt fremmedartet køretøj fra et fjernt land, og de fire ansigter en ornamenteret hjelm. SÅ det er der vist ikke nogen grund til at tro skulle have været gæster fra en anden verden. Omend det er mere sandsynligt end engle-udlægningen
Der er så vidt jeg har forstået blandt historieskrivere ikke den store overbevisning om de bibelske dokumenters historiske nøjagtighed.
29. november 2008 kl. 19:14 #4951
bobo- Giant
Det kommer jo an på øjnene der ser. Nu er jeg ikke så snæversynet som 90% af befolkningen generelt er. Siger ikke du skal æde alt råt, men prøv da lige at se det med andre briller på. (ved godt det kan være svært for alle jer matematiske Teoretetikere, der ikk tror på andet end det i kan regne jer frem til) Men nu får vi at se hvor seriøst det er i aften, måske man kan få overbevist nogle nonbelivers
30. november 2008 kl. 11:36 #4969
karsten- Main Sequence
Ja. Nu så jeg jo de spændende temaaften i går på dr2. Om man er “troende eller ej, tror jeg alle kan blive enige om at specielt sagen fra Belgien er meget interessant. Her er der tale om visuel observation fra utallige troværdige vidner, samt radar på landjorden og opsendte jagerfly. Ydermere udtaler højtstående personel i det belgiske flyvevåben på åben skærm, at der har været tale om et fysisk objekt med en langt større manøvredygtighed og hastighed end deres opsendte jagere. Uanset hvor skeptisk man anskuer denne sag, må man erkende at der i denne meget dokumenterede sag “er noget om snakken”…
30. november 2008 kl. 14:18 #4974
outlookDeltager- Super Nova
Hørt! Og ofte bortforklares temmelig iøjnefaldende observationer af UFO’s af mange individer som massesuggestion som om de alle er blevet suggereret eller ligefrem hypnotiseret til at se noget obskurt. Men faktum er at uanset hvor meget du ser og du selv er overbevist så kan man snakkes fra alt muligt. Det er den her med, at det er bedre at have en spurv i hånden end 10 på taget. Så med mindre man har et håndgribeligt bevis der ikke lader sig afvise af dit og dat forbliver al den snak “luftkasteller”. Og var jeg en “alien” så ville jeg bestemt heller ikke melde mig i denne “onde” verden. Men blot iagttage og ryste på hovedet…
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting30. november 2008 kl. 14:43 #4975
hoestDeltager- Nova
Outlook du er inde på noget af det rigtige jeg ville heller ikke sætte mine ben på en anden planet med så mange fjendligt indstillede indfødte
30. november 2008 kl. 16:01 #4978
bobo- Giant
Nej, jeg skulle heller ikke nyde noget, man risikerer jo at blive holdet fanget, pint, filmet, og lagt ud på youtube Men ellers var det jo vel nok det bedste tv aften i nyere tid. Der kom jo så mange håndgribelige beviser frem at selv de værste tvivlere må tage det til eftertanke. Det svarer jo til at vi benægter at Holocaust har fundet sted trods alle vidnerne, billederne filmklip osv. Mig bekendt er det kun ny-nazisterne der tror det!
Ellers var det lidt synd at se Sufoi folkene er ved at miste håbet, de gjorde jo næsten alt for at modbevise dem der havde set “noget”. Der var kun 1 sag de ikke kunne bortforklare, det er sq godt gået af en forening der har 50års jubilæum. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'UFO :-)' er lukket for nye svar.