Udsættelse af næste møde i sektionen for variable stjerner

Fora SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB Sektionen for variable stjerner Udsættelse af næste møde i sektionen for variable stjerner

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 10 måneder siden af jens. This post has been viewed 602 timesjacobsen. This post has been viewed 602 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Hej.

Da der ikke er indkommet et eneste emne til dagsordenen til næste møde i sektionen for variable stjerner, har vi besluttet at udsætte mødet.

Ny dato er derfor Lørdag den 16/5 2020

hvis man har emner eller forslag til emner, så kom endeligt med dem!

med venlig hilsen:
      Knud og Jens

astoft
      Deltager
        • Planet

Hej.
        Hvis det har interesse, kunne jeg fortælle lidt om at bruge EOS 200D som fotometrisk sensor.
        Der er tale om samtidig optagelse af 4 farver: r g1 g2 b
        Da filteret for de grønne pixels er anderledes end Johnson V, skal der transformeres. Men det kan man jo netop gøre, da man også har observeret en blå magnitude.
        Desuden er det en fordel, at man måler to grønne magnituder. De er målt uafhængigt af hinanden, så forskellen g2-g1 er et godt mål for usikkerheden for observationen af den pågældende stjerne..
        Et muligt emne?
        Søren

Søren Toft - Virum
        EOS 200D, 1620mm f/9 Astro Physics eller 200mm f/5.6 Skywatcher AZ-GTI

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Hej Søren.

Jeg kan se at mit svar på dit indlæg af en eller anden grund ikke er registreret på forum?? Det undskylder jeg. Du er gemt men ikke glemt!

Og ja, det er bestemt et emne som vi skal have med på dagsordenen.
          Ved du i øvrigt om man i samme omgang kan transformere sig til f.eks Johnson R og B, og dermed lave en temperaturmåling på en stjerne med et billede?

mvh
          Jens

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.