udlæsningsstøj

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR udlæsningsstøj

• Dette emne har 2 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 10 år siden af mejer. This post has been viewed 25 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle

Syntes engang jeg så en tråd om udlæsningsstøj her på forum. Nogen der kan hjælpe til at finde den.

Jeg har observeret støjstreger på kryds og tværs over billedet. Det fremkommer i perfekte linier der krydser hinanden, så billedet ligner et skakbræt, med brede streger imellem felterne.

Anonym
        • Super Nova

Hej René. Hvilket kamera er det du har? På vores DSLR kan det også forekomme, og her er der tale om biasstøj, som gerne skulle udlignes når man stacker sammen med biasframes!

Jeg er selvfølgelig heller ikke afvisende over for støjafskærmnings mangler i kabler – men det er nok utopi at pege på det hos en proff.elektriker!

Jeg spekulerer lidt på om vi bl.a. skal hellige næste fotoaften, til en problemløsnings seance! Her var dit problem aldeles oplagt at tage med, ved at du medbragte et par optagelser!

Mvh.

mejer
        Deltager
          • Super Nova

Det er et Qcam9 mono.

Prøver lige, hvis det bliver skyfrit, at lave nogle forskellige optagelser, og så ser vi om man kan løse problemerne. Jeg er ikke sikker på, at jeg når næste astro aften, men vi ser lige.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'udlæsningsstøj' er lukket for nye svar.