Udlæsning af CCD.

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Udlæsning af CCD.

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 128 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Hejsa alle.

Er der en der har en god ide?

Mit Starlight Express M8C kører perfekt på den ene PC, men på den anden kommer der mange billeder som ser således ud:

Hvad kan det skyldtes?

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Det sker også for mig hvis jeg bruger Atikken i Nebulosity, måske driver problem?

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Nope, samme driver samme windows, samme program på begge maskiner.

Tror det må være noget med USB porten, altså enten chipsettet eller en indstilling.

mhansen
          Deltager
            • Nova

Hvilket chipset og styresystem?

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Window$ XP SP3, Chipsæt: Northbrigde PM45, Southbrigde 82801IM (ICH9-M).

Sjovt nok samme southbrigde på begge PC’ere.

Bjørn Sandåker
              Deltager
                • Neutron star

Hei Michael,

Du skriver at det skjer med mange bilder – men altså ikke alltid, eller? Kan det være et belastningsproblem? D.v.s. at noen ganger er PC-en ikke rask nok til å ta imot bildedataene fort nok fra kameraet, p.g.a. belastning fra andre programmer som går i PC-en?

Jeg tror jeg har et ekstra USB 2.0-kort med flere porter liggende. Hvis du vil kan jeg sende deg det i posten, så kan du prøve det og se om det er USB-kontrolleren på din PC det er noe galt med? Det skal du isåfall ikke betale noe for. Jeg bruker det ikke allikevel.

Bjørn T. Jønsson2009-06-23 13:04:20

Mvh,
                Bjørn

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Det kan også være windows USB driver sættet sammen med UHCI,OHCI,EHCI transportlags problematikken igenigen.

Eller også kan porten ikke levere strøm nok

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Det skete sjovt nok kun den ene dag (har brugt M8C to gange).

Og det eneste PC’en lavede var: Kørte MaxIm og gemte billederne fra M8C.. Antivirus kikker ikke i min Astroprogrammers bibloteker, ej heller der hvor billeder gemmes. Ellers var der intet aktivt, heller ikke netværk – Bluetooth og lign. Hørte ikke musik med PC’en, og rørte ikke ved musen mellem trykket på start og til næste tryk på start.

Det er ca 1 af 3 der er “sjove”, men ikke en fra i aftes. Så mon ikke bare det har været solstik? USB-Porten kan fint trække en extern HDD uden at boksen for extra strøm. Så jeg tror heller ikke det var det.

Selv er jeg lidt til at USB-kablet ikke kunne lide solen, og blev for varm. Må prøve samme samt et andet USB kabel næste gang jeg er ude og tage solen.

Tak for det Bjørn, men har kun PCMCIA Express i min PC.

Skulle måske lige tjekke om der er en update til chipsættet, og derved nok også USB… Will do.
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Udlæsning af CCD.' er lukket for nye svar.