› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › Tyske starparty (dansk lejer)
- Dette emne har 28 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af ksondergard. This post has been viewed 1292 times
-
ForfatterIndlæg
-
18. september 2008 kl. 21:57 #788
rigoDeltager- Super Nova
Tak for linket Jens, godt fundet. Jeg tager der til 99% sikker. Nu er det længer tid til, men godt at have lidt planer.
SKRIV det i kalenderen7. AFT – Aschberg spring telescope meeting from 24. until 26. April 2009Det er også ok billige at bruge dette
Teilnehmer mit Bett in der Jugendherberge 7,- Euro pro Tag Teilnehmer auf dem Platz 5,- Euro pro Tag fotos fra stedet:http://www.rigorigo.dk 2008-09-19 09:10:57 18. september 2008 kl. 22:37 #805
jensDeltager- Giant
KSondergard wrote: 16″ dobson fra TS, det viste jeg ikke de lavede.
Ja, vi er lige ved den sidste finish og så er vi HELT færdige med total renovering af lejligheden, incl. køkken og bad. Så jeg ved at det koster…… og når der så lige skal holdes konfirmation, såååå kan der godt blive lidt lav-vandet i “kassen”.
Men, hvis jeg fortæller Cathrine (hvilket jeg gør af og til) at jeg drømmer om et nyt (læs: stort) teleskop, ryster hun bare på hovedet…Det er denne her:Sådan var Janne også for 2 år siden, meeen Kent – vedholdenhed kære ven . . . vedholdenhed – til sidst opgiver de.18. september 2008 kl. 22:42 #807
jensDeltager- Giant
Andreas.V wrote: En 16″ er da også en rigtig fornuftig størrelse!
Jeg kunne godt tænke mig at bygge et observatorie på toppen af legehuset! Det er nok min størrste drøm! Meeen….Håber da engang at du får sådan en 16″ Jens! Det må godt nok være et stort skridt fra en 10″ til 16″Mvh AndreasJeg fik set hvor meget Armin’s 18″ trækker af detaljer og føj hvor kan dog lave skitser med detaljer!Støvbåndene i Andromedagalaksen var ikke et problem og det samme med detaljer på NGC 7332. Kernen i galaksen lyste pænt – det nød jeg virkelig.Så en 16″ dobson og en 10″ på EQ6, det ville være en drøm.18. september 2008 kl. 23:49 #814
nightskyDeltager- Neutron star
Hejsa
Jeg kan kun anbefale at man deltager i AFT starparty. Det er et super godt starparty hvor man virkelig går op i visuel observation. Simpelthen guf… (Ved ikke om der har været mange astrofoto-nørder de andre år, men i år var der vist kun Johannes som tog astrofoto)
Det er dog lidt anderledes end det i kender fra MAF eller Stevns.
Mad skal selv medbringes eller der kan spises i en fin restaurant tæt på.
Hvis der er ret mange vil det være umuligt at sidde indenfor at spise.
Der observeres visuelt, næsten ingen astro fotografering, d.v.s. at man skal tænke meget på laptops ved astro fotografering, lys osv.
Næsten alle medbringer et teleskop og bruger det (Aktiv observation)
Ligger flot på toppen af et bjerg/bakke.
Jeg syntes ideen med en dansk lejr er mindre god. Forstået på den måde, at i mine øjne er det bedre at blande sig med de rigtig mange tyske amatør astronomer der dukker op. Det vil efter min mening være meget synd at danskere klumper sig sammen. Der vil jo aldrig være mange meter mellem nogen alligevel og man tager vel derned for at møde andre. (Det er et gammelt stadion fodbold bane med track&field uden om.)
19. september 2008 kl. 09:02 #820
rigoDeltager- Super Nova
Næ NEJ, vi Dansker forskanser os i den ene enden af banen, og hvis der komme en tysker, så skyder vi med laser, vi komme ikke for at snakke med de andre
vi har vel ikke glemt slaget på DYBBØL / NYBØL 28. maj 1848
Hehe, kan ikke lige se hvorfor vi ikke skulle slå lejer ved siden af hianden dem der kender hianden, lige frem en kæmpe DK lejer bliver det næppe
http://www.rigorigo.dk 2008-09-19 20:43:32 19. september 2008 kl. 09:56 #822
mstauningDeltager- Black Hole
Jeg kan ikke sige at jeg kan, men vil da prøve at forslår generalen det.
19. september 2008 kl. 10:32 #834
Frank LarsenModerator- Super Nova
Der var en hel del danskere dernede her i foråret – det var der Lars Z.
og co. fik kontakt til blandt andet Rafael (ham med 30″ dobsonen).Jeg er helt klart med på en tur – men det afhænger lidt af hvordan det
går med med min kone og barn på det tidspunkt – der vil den lille være
3mdr – så det er ikke helt sikkert jeg får lov at tage afsted.Men det vil glæde Armin hvis vi kommer en hel masse – vi skal dog nok ikke barrikadere os
– vi skal jo have lokket en masse tyskere til at komme herop til næste års MAF starparty.
19. september 2008 kl. 14:27 #862
Rigo tal nu pænt om vores tyske venner
Min tanke var såmænd bare at hvis jeg tager derned er det jo for at få nye bekendskaber og oplevelser.Nightsky 2008-09-19 20:56:08 19. september 2008 kl. 14:59 #863
PS.
Allan og jeg tager til IIT i Østrig d. 2-5 Oktober.1800 mters højde, ofte kanon seeing, et af de mørkeste steder i Europa.17,5″ Teleskop MUMF…… Masser af god mad.Alverdens teleskoperDeltagere fra det meste verden.Det skal nok blive godt, selv om turen er lang. (1600 km. hver vej)Nightsky 2008-09-19 15:55:04 19. september 2008 kl. 17:37 #875
jensDeltager- Giant
. . .
. . .
19. september 2008 kl. 17:43 #876
Rolig nu Jens, skal du ikke til Stevns denne weekend?
Var ude og handle i eftermiddag. Glemte det meste, da jeg allerede var begyndt at planlægge alt det jeg gerne vil se.
Er der andre der skal derned?
19. september 2008 kl. 19:18 #883
jensDeltager- Giant
Hej Lars.
Nej, jeg har valgt Stevns fra.250,- kr for at komme lørdag aften og køre søndag formiddag er ikke mig. De penge kan gå til et bedre formål.Håber I får en fantastisk oplevelse – både naturmæssigt, menneskeligt og ikke mindst observationsmæssigt.19. september 2008 kl. 19:29 #885
Jamen tag dog med os Jens
19. september 2008 kl. 20:23 #894
ksondergardDeltager- Giant
HEHEH Efter Rigo’s kommentar, kommer til at tænke på John Cleese “Don’t mention the war”
Men Lars har måske en pointe der….???
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Tyske starparty (dansk lejer)' er lukket for nye svar.