Tysk udsalg

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Tysk udsalg

• Dette emne har 103 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 15 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af jesper. This post has been viewed 3625 times
Viser 14 indlĂŠg - 91 til 104 (af 104 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Lige for at give et eksempel (og uden at Meade bashe) : Hvis nu jeg ville kÞbe et killer planefoto setup, sÄ kunne jeg godt finde pÄ at vÊlge den nye CGE Pro montering med en C14 pÄ. Meeen Mogen Z. har lige oplyst at prisen i DK bliver nÊsten 100.000,-

For de penge kunne jeg kĂžbe en Astro Physics GTO 900 direkte fra Roland C. og en OO SPX350. Det setup er Celestron setuppet overlegent i mekanisk og optisk kvalitet efter min ringe mening. Kun hvis Celestronen var mere seriĂžst prissat ville jeg overveje den.

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Holm, du har evig ret i at det er meget mÊrkeligt at prisen er sÄ forskellig mellem UK og DK. Det viser jo med alt tydelighed at der et led i kÊden der ikke er effektiv.

Men der er vel ikke noget galt i det. Hvis Lyra skal tjene mere produktet f.eks. fordi de har stÞrre omkostninger, er det vel ogsÄ i orden. Noget af det kan sikkert forklares med momsen og det at der er et led mere, nemlig Nortek.

Du kan helt sikkert ogsÄ finde en computer som koster 5000 i en butik og kun 3.500 i en anden. Kan ikke se noget forkert i dette.

Hvis den engelske forhandler ikke vil sĂŠlge til dig, bad luck og meget trĂŠls, men der er ikke noget galt i det.

rigo
        Deltager
          • Super Nova

CGE Pro montering med en C14 pÄ = hvad er prisen i USA ? UK ?

holm
          Deltager
            • Super Giant

Ja, de nye priser er sindsyge..!

Men desvĂŠrre oplever vi det samme – kostprisen pĂ„ vores amerikanske varer stiger i trĂ„d med at dollarkursen er som den er og de ikke syn’s de tjener nok…

Men det er jo “heldigvis” ens for alle….

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Baader har nu sÄ vidt jeg ved deres egen fabrik, men nu bliver jeg altsÄ nÞdt til at lÞbe. Famillien kalder. Tak for snakken.

holm
              Deltager
                • Super Giant

Jo, Lars, der er sgu noget galt og det er jo lige prĂŠcis min pointe..!

Jeg har ikke noget raid mod Lyra’s pris, men hvis en EU butik har for mange pĂ„ lager af en eller anden dims og de sĂ„ sĂŠlger den til en sveden pris, sĂ„ skal jeg da kunne kĂžbe den som alle andre…

Men det kan man sĂ„ ikke i astro branchen, grotesk nok…

Som nÊvnt tidligere er dette jo ikke et spÞrgsmÄl om at have ret, men bare min ydmyge holdning til den problematik..

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Jamen Jesper. Hvad er problemet sĂ„? du syntes CGE’en og C14 er for dyr og derfor overvejer du en GTO’en og OO’en. Som forbruger har du alternativer.

Det er da Celestron der har et problem, ikke dig. Celestron er ikke konkurrence dygtige i denne situation og derfor mister de et salg. Det kan da ikke vĂŠre et problem for dig.

Jeg vil da gerne have en 52″ B&O flad, men da den er for dyr, kĂžber jeg en Sony. Skal jeg nu brokke mig over at jeg ikke kan fĂ„ min B&O og bede dem sĂŠtte prisen ned?

Hhmm, det var sidste indlĂŠg fra min sine om dette emne.

Nightsky2009-02-01 15:49:48

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Ikke noget problem for mig Lars, men C14 er jo netop sĂ„ dyr pga. de ekstra led og prispolitikken, som var det hele diskussionen haandlede om. Nu bliver jeg altsĂ„ nĂždt til at lĂžbe 🙂

holm
                    Deltager
                      • Super Giant

Ja, hvis du kunne fĂ„ B&O’et ude i EU til 40% mindre … sĂ„ vil jeg da nok kommer efter dem…pĂ„ min jyske hesteryg med en lasso..

holm
                      Deltager
                        • Super Giant

Celestron CGE Pro 14″ koster ..11.185 pund her

tjekHolm2009-02-01 15:54:28

outlook
                        Deltager
                          • Super Nova

outlook wrote: Der er desvĂŠrre kartelagtige vilkĂ„r i denne branche. Se bare pĂ„ “herre-tilbudet” CPC 800 XLT til 16.500,- mod fĂžr ca. 23.000,-. De nĂŠste i serien koster henved 28.000,- og 31.000,-. Hvad retfĂŠrdiggĂžr sĂ„ stor en prisforskel fra en 8″ til en 9,25″ nĂ„r alt det andet er fĂŠlles. Og sĂ„ er det ligemeget at det er et sĂŠrtilbud fra Celestron. Den hopper jeg sgĂș ikke pĂ„! De 16.500 mĂ„ vĂŠre den “rigtige” pris for en 8″. Og de andre i serien bĂžr i forhold til koste 20.000,- og 23.000,-. Og sĂ„ havde flere jo nok kĂžbt en 11″ i stedet! “Shame on you…”.

Ja, undskyld jeg lige kommer med den igen. Men nu ser jeg at 9.25″ er sat 3000,- ned i pris sjovt nok lige efter at man nĂŠvner hvad den egentlig bĂžr koste i forhold til 8″ til 16.500,-. Dog kommer den 9.25″ til at koste ca. 25.000,- og ikke 20.000,- som den i virkeligheden bĂžr koste og ikke en kr. ekstra! Tilbage stĂ„r sĂ„ en ensom 11″ dame…Kom sĂ„, mis, mis LOL

Hilsen Leif,
                          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

bobo
                            • Giant

Det var da utroligt!! Det vil sige at vi bare skal tage denne trÄd op hver gang nogen skal kÞbe nyt Wink Rigo, din gamle krejler. Var det ikke dig selv skrev noget om at importere noget billig crap, og sÊlge med go avance?Shocked Jeg tror du misforstÄr mig. Jeg er ikke pÄ nakken af vores forhandlere overhoved, men som en skrev sÄ er der nok for mange munde at mÊtte, og tÄbelige restriktioner, inden det nÄr frem til forhandleren. SÄ som lÞsning kunne man skÊre den danske importÞr vÊk, og sÄ lade forhandleren handle med David i UK. Vi har feks lige lukket vores lager i USA. Det kan ikke lÞbe rundt, og de har for mange gamle produkter liggende. SÄ nu bliver pallerne sendt direkte med fly, og ud til forhandleren. Forhandlerne bestiller faktisk direkte ved os, sÄ nÊsten alle vores varer er ordre produceret. Det kunne man sagtens overfÞre her til , hvis altsÄ der er vilje for det.

jacobb
                              • Nova

Hejsa venner

Jeg vil ikke blande mig i den her diskution, bare konstatere at vi snart skal have nogle klare nĂŠtter for ikke at miste forstanden

Hvad med en 16″ lightbridge til $1749…

link

Ok, kunne ikke lade vĂŠre.

Nu vil jeg danse en lille “skyvĂŠk” dans

Mvh

Jacob

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Ja Jacob, det er nok lige sĂ„ meget det – man fĂ„r jo kuller af det konstante skydĂŠkke.

Jeg havde dog et korvarigt hul i eftermiddags og satte mig til rette for at se ISS passere tÊt forbi Venus, blot for at konstatere at Calskys forudsigelse var forkert. Det undrede mig godt nok ogsÄ at der lige kom et hul pÄ det rigtige tidspunkt. Grrr!
                              Viser 14 indlĂŠg - 91 til 104 (af 104 i alt)
                              • Emnet 'Tysk udsalg' er lukket for nye svar.