› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Tysk udsalg
- Dette emne har 103 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af jesper. This post has been viewed 3627 times
-
ForfatterIndlæg
-
1. februar 2009 kl. 14:42 #9565
nightskyDeltager- Neutron star
Jeg syntes også i er lige hårde nok ved Meade. Markedet er ikke styret som om det er en mafia organisation. Det er en ganske almindelig forretningsaftale, som der indgås masser af hver eneste dag.
Hvorfor skal nogle franskmænd, Lyra tjene penge på Tak
Hvorfor skal David Hinds, Nortek tjene penge på Celestron
Hvorfor skal TS Tyskland tjene penge på Lyra’s TS produkterJesper, jer er enig. Det er nemlig forbrugerens ret at lave være med at købe produktet og så finde andre mærker. Jeg købte teleskopet i USA fordi der ikke findes et tilsvarende produkt i Europa, ikke fordi jeg ville gå uden om en forhandler.
Hvis jeg køber et produkt til en given pris og jeg er tilfreds, så er den vel ikke længere. Både producent, forhandler og jeg er glade. Hvis jeg ikke vil betale prisen, lader jeg være med at købe produktet.
Nightsky 2009-02-01 13:49:31 1. februar 2009 kl. 14:55 #9566
karsten- Main Sequence
Hæ !! Ja. Rigo! Du er da vist temmelig ensporet i din tankegang. Pointen er, at hvis vi som forbrugere er trætte af de markedsvilkår der er indenfor feks Meade produkter i dk, er man da nødsaget til IKKE at ligge sine penge der, hvor man mener roden til problemet er. Ellers er ens holdning til denne problematik ret ligegyldig. Ellers må man jo vælge produkter, hvor 2astro ikke har deres klamme hånd i kagedåsen, kun på denne måde får vi som forbrugere magt.
1. februar 2009 kl. 15:06 #9569
rigoDeltager- Super Nova
Jesper wrote:
Rigo: Folk har altså lov til at have deres egne meninger om tingene, også selvom vi ikke er selstændigt forretningsdrivende.JA da! men i “private” skal jo også lige vende 5øren før man kaster med mudder, og fatter hvorfor det hænger sammen som det gør. Lige frem kalde det for fusker hele pivtøjet fatter jeg ikke lige man syndes. Der er jo masser af konkurrence indbyrdes mærker og forhandler rundt omkring. Og man er frit stillet til at købe noget andet som forbruger. og hvor skal service, garanti komme fra og jeres arbejdspladser hvis der ikke skal tjenes så meget som nu mulige på ens egen produkt, det er da ikke “jer private” der ejer produktet 🙂1. februar 2009 kl. 15:07 #9570
rigoDeltager- Super Nova
Læs lige igen det Lars skrev, det var fint skrevet Karsten
1. februar 2009 kl. 15:09 #9571
rigoDeltager- Super Nova
ensporet i min tankegang, tjaaa det vil jeg nu sige, det er jeg langt fra, det er ikke mig som ikke forstår hvorfor det er som det er
1. februar 2009 kl. 15:12 #9572
jesperDeltager- Neutron star
Om det er fusk eller ej afhænger kun af hvad loven siger. Om det er etisk eller moralsk i orden må vi hver især afgøre, og handle derefter. Jeg er ikke i tvivl. I øvrigt synes jeg du har en nedladende holdnig til “os private” som du siger. Man er ikke et vigtigere eller bedre menneske fordi man driver et firma.
1. februar 2009 kl. 15:17 #9574
rigoDeltager- Super Nova
Jesper wrote: Om det er fusk eller ej afhænger kun af hvad loven siger. Om det er etisk eller moralsk i orden må vi hver især afgøre, og handle derefter. Jeg er ikke i tvivl. I øvrigt synes jeg du har en nedladende holdnig til “os private” som du siger. Man er ikke et vigtigere eller bedre menneske fordi man driver et firma.
Det skulle ikke forstås på den måde Jepser, sorry hvis jeg har skrevet det lidt dumt/hårdet, men de fleste skriver helle ikke pænt om de forhandler , og så bliver revet lidt med at BOBO + dig . også skriver lidt nedladende holdninghttp://www.rigorigo.dk 2009-02-01 14:18:43 1. februar 2009 kl. 15:28 #9579
Det regnede jeg nu heller ikke med Rigo
og du har ret i at det er let at blive revet med i de her diskussioner. Har selv kommet til det tit.
1. februar 2009 kl. 15:30 #9580
Hej Jesper.
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du overhovedet kommer ind på etik og moral i denne sammenhæng. Er det ikke i orden at man forsøger at tjene en skilling på sit arbejde?
1. februar 2009 kl. 15:31 #9581
rigoDeltager- Super Nova
Lars er den eneste jeg syndes har samme opfattelse som mig. Og jeg tror det er fordi han selv er i salgs branchen (tror jeg) ved ikke hvad i andre laver. Men sådan er det jo, vi er ikke af samme politikens holdninger. Det er vi jo langt fra os to Jesper
Men entelige meget sjvot at finde ud af hvad folk har af holdninger, det var også det om klima hehe.
Men jeg holder nu af alle typer
sådan næsten da
http://www.rigorigo.dk 2009-02-01 14:33:42 1. februar 2009 kl. 15:35 #9582
Lars, mener du slet ikke etik har noget at gøre i forretning??!! Handler det kun om at hive penge ud af folk for enhver pris??? Men egentlig har du jo ret – såådan eeer kapitalismeeen 🙂
1. februar 2009 kl. 15:38 #9583
karsten- Main Sequence
Joooe Rigo. Jeg mener faktisk netop det er dig der ikke forstår hvad der er ret og rimeligt i denne sammenhæg.
De eneste der kan syntes denne forretningsform er en rimelig måde at kontrollere markedet på, er vist dem der tjener pengene på det
1. februar 2009 kl. 15:39 #9584
rigoDeltager- Super Nova
Alle de EU grosister/mærker Jeppe skriver om, er de ikke meget ens i opbygning af forhandlernet, priser VS USA priser. Der vel ingen af dem der skiller sig ud at være meget billiger ??? Og de mærker der i EU (rigtig EU produceret) er de ikke mange gang dyre end de mærker Jeppe nævner
1. februar 2009 kl. 15:43 #9585
Du har nok ret Rigo, men det er en hvepserede at stikke fingerne i. Så snart det kommer til ens hobby og de få kroner man tjener ved hårdt arbejde, så går bølgerne højt. Som forbruger er man jo sådan set på samme side som sælger. Vi forsøger alle at gøre den bedst mulige handel, når det gælder ens pengepung.
Prøv lige at tænke over hvor stor markedet er i DK. Der er ingen der laver en mega forretning ud af det. Hvis en dansker ringer til Celetron og siger jeg vil have samme priser som f.eks. OPT i USA, vil de sikkert spørge om hvor mange han forventer at kunne købe. Hvis han er optimistisk siger han måske 10 stk. C8. Jeg er helt sikker på at Celestron salgspersonen i den anden griner højlyt og siger glem det.
At det kan lade sig gøre med bedre priser er Lidl et godt eksempel på. De kan flytte store mængder og kan derfor få gode priser. Husk eksemplet med LXD75 i Lidl. Her kan en lille dansk forhandler ikke være med, surt men sandt.
1. februar 2009 kl. 15:44 #9586
rigoDeltager- Super Nova
Karsten wrote: Joooe Rigo. Jeg mener faktisk netop det er dig der ikke forstår hvad der er ret og rimeligt i denne sammenhæg.
De eneste der kan syntes denne forretningsform er en rimelig måde at kontrollere markedet på, er vist dem der tjener pengene på det
hehe ja du har nok ret der Karsten.Men for lige at opremse igen. astrobranchen er ikke er mere underlige/”fusket” sat sammen end alle andre brancher. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Tysk udsalg' er lukket for nye svar.