Tysk udsalg

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Tysk udsalg

• Dette emne har 103 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af jesper. This post has been viewed 3623 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 104 i alt)
  • Forfatter

holm
    Deltager
      • Super Giant

Nemlig Bo..!Clap

Ta’ sgu da og saml sammen til en palle palle et eller andet og få prisen ned og kom endnu mere ind i kampen..
      I (distributører) er begyndt og gør sikkert Jeres men importørene skal presses – det sker jo indenfor alle brancher, og det kan blive endnu bedre….håber jeg..Ermm

mortenb
      Deltager
        • Super Giant

Hej Henrik. Får du disse Ethos hjem til favør pris til almindelig udsalg ? Kommer de andre i serien med ?

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Hejsa

Har et frisk eksempel på import af teleskop fra US

Helt præcist 49,5567% oven i prisen fra USA. inkl told+moms+fragt+speditør omk. + fortoldningsomk. osv.

Ud over prisen i $ skal man forvente at afsender vil have noget for at pakke det ordentlig ned i solide kasser.

Det løber desværre op.

Meget meget nemmere med små ting..

Så hvis man kunne skaffe teleskopet i DK havde jeg gladeligt betalt lidt mere for at få en DK forhandler bag. Der er meget meget langt til USA hvis noget skal laves..

Der skal nok mere end en palle til for at det bliver billigt med fragten. Alt regnes i 20″ eller 40″ containere.

Nightsky2009-01-26 22:28:58

Anonym
            • Nova

Jeg købte også min 80mm OTA i USA. Der kom ca. 30% oven i prisen med told, moms og fragt + nogle gebyrer for bankoverførsel, så måske 35% alt i alt oven i prisen. Mærket forhandles ikke i Danmark, og prisen for import fra USA var billigere end i Tyskland og England.

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

PS. Skylder lige at sige at det var 2-3 m2 – hvilket sikkert er mere besværlig end en lille kasse.

bobo
                • Giant

Altså min C-8’er var pakket rigtig godt ned, og der er da ingen forskel på om det er til mig eller importøren det bliver sendt. Jeg tvivler på at det bliver pakket i så store containere, så stort er markedet heller ikke. Der hvor jeg ville hen, er at en dansk forhandler burde kunne samle en håndfuld købere der var interesseret i feks en C-14, købe dem der hvor man kan få et shipping firma i usa som mellemled, og få sendt pallen over.

Forhandleren kunne så tage en smule ekstra for ulejligheden med at yde den garanti som der sygt nok kun gælder i det land udstyret er købt.

Det burde være ren win win for alle parter. Thumbs%20Up

Henrik, hvornår har du sidst solgt 10 C-14? Hvis din top 10 salgs liste er ajourført, så er det små Skywatcher teleskoper der ligger på den liste.

Bobo2009-01-27 23:29:39

bobo
                  • Giant

PSST, Holm. Syndes du ikk det er skummelt at hver gang vi lige er ved at få noget spændende pris debat igang, så dør tråden. Måske er det fordi……………………

1: Vi har fat i noget.

2: vi har fat i noget, og Henrik syndes vi er P…. trælse.

3: Henrik har ikke tid til at samle en palle “fælleskøb”, fordi han har en mega bunke restordrer han skal have sendt ud. Wink

Kom nu lige ud af busken. Er det helt ude i hampen? Jeg snakker jo ikke om at gå udenom de danske forhandlere, men at i burde kunne lave noget udenom systemet. Jeg syndes da netop at det burde være jer som forhandlere der bankede i bordet, og begyndte med noget kreativt indkøb. jeg er sikker på at i vil have fuld opbakning fra alle.

Og det er overhoved ikke for at være flabet eller noget, men det er da irreterende ikke at få et ordentlig svar, Henrik.

Bobo2009-01-30 22:39:25

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej bobo, tror ikke du ved helt hvordan sådan noget funger med, distribution, forhandler net m.m. Og det ved privat mensker ikke, før man selv bliver distributør eller forhandler.

Der skal en lang forklaring til, som er sjover life. Men kort sagt man kan ikke bare købe i flæng her og der som forhandler, så går der ged i det, man saver sin egen gren over

Faktisk kan det gå hen og bliver kopi vare (hvis det var tøj) , hvis det ikke stammer fra den rigtig distributør/kilde. Beviset står så hensat til slutbruger/sælger at bevise det. og så ruller lavinen, så skal den forhandler som har brugt “den udskrevet regler/kæden” til at redegøre for mærkeejer hvor det stammer fra. og så bliver hans kilde lukket osv osv . lang forklaring og der flere synspunkter at tag fra mange sider. Så det besvær gider inden DK forhandler at tag og det er logik

PS. det er jo ikke direkte forhandler der giver garanti (det ser sådan ud som forbruger) det er faktisk inddirekte mærkeejer/producenten der giver garantien. forhandler sender altid sorteper vider til mærkeejer. Ellers var de sku godt nok ikke sjovt at være forhandler, hvis man skulle stå inde for alt hvad der bliver lavet/solgt. Tænk det som eks. BILKA, alt hvad de sælger, som er/biliver defekt sender de bare vider igen til mærkeejer og får det lavet eller penge tilbage, og igen betaler penge tilbage til forbruger. og faktisk kan mærkeejer også sende den defekte ting til fabrikken igen osv osv. til sidst kostede det ikke en disse tab, sådan sjovt sagt 🙂

http://www.rigorigo.dk2009-01-30 23:11:33

bobo
                      • Giant

Ej Rigo. Du kan altså ikke sammenligne det med tøj. Men du syndes altså der er helt iorden at feks en C14 kun koster 6000$ der ovre??? Det er systemet jeg er gal på, husk lige at det ikke er en bil med 180% oveni, vi snakker om. Men en vare der bare er dobbelt så dyr i EU. fordi at øøøøø….. sår’n er reglerne bare.

DET ER IKKE RIMELIGT!

Bobo2009-01-30 23:23:45

rigo
                      Deltager
                        • Super Nova

Nu handler jeg ikke kun med tøj. flere ting. eks. DJ udstyr. Principielt helt det samme.

De fleste forbruges ting i USA, også Astro gear, er 40% billiger der over for en kunde. Det har det været siden jeg blev handelsmand 1992 og har været i USA ca 14gange på indkøb og kender en masse til import / fragt osv.

Den største faktor på prisen EU/DK -VS- USA er at de ikke betaler meget i skat/moms (forhandler, ja også private)

Næste ting, er ofte mængden der bliver solgt / størrer partier bliver indkøbt af både forhandler men også grosister. DET kan en DK forhandler ikke være med, LANGT fra, og ej heller EU forhandler ofte. Tysker kan nogen gange godt være lidt med på prisen, men igen, ingen slår Amerikaner i lave forbrugs priser. MÆNGDE FRAGT SALG

Og JA det er rimeligt, er du ikke glad for din skat/ fri skoler, sygehuse m.m. or not ? Wink

http://www.rigorigo.dk2009-01-30 23:44:20

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Vi kan også vende det om. En typisk amerikaner med lille famil. med penge på lommen, altså alm. middelklasse, betaler ofte ca. 100.000-150.000 kr pr år til bil, hus, syge, tandlæge -forsikringer alene. og så kommer skole til børn osv. Hvor meget betaler en alm. Dansker her sådan direkte ??? tjaaa ham US manden brokker sig nok den anden vej. http://www.rigorigo.dk2009-01-30 23:45:02

bobo
                            • Giant

Nej Nej, de betaler jo ingen skat der ovre, og prisen på benzin er jo latterlig billig. Det der er nælden her, er et firma det styrer priserne lidt for hårdt. Her oppe på den lille radio & tv fabrik, sørger vi sq da i det mindste for at det er pisse dyrt i alle lande Tongue

Så vi vender den lige om igen, Rigo. Det svarer til at vi sætter prisen på en Beovison 7-40 til 30k her hjemme, og 80k alle andre steder.

Nå, nu slap min Lagavulin op, nat nat Star

Bobo2009-01-30 23:49:30

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

hehe jaja du får fred, eller ret, eller hvordan er det nu det hedder Wink LOL

holm
                              Deltager
                                • Super Giant

Rigo, den køber jeg altså ik´rigtig..!

Uden at skal ophøje én selv til noget, har jeg igennem mit arbejde indenfor den professionelle musikbranchen også været/er indenfor grossist-leddet, dvs. som distributør.
                                Og den branche kan på mange punkter godt sammenlignes med astro-branchen – det er en niche-branche og IKKE lige dét som står først på famlilien indkøbsliste…faktisk ret langt nede, især i krisetider…

Og det gælder sikkert for andre brancher også, men vi vores branche har vi haft en stor tysk forhandler som i flere år har sat markedsprisen herhjemme…!
                                Og det har skabt et ramaskrig i adskellige år indtil for godt et års tid siden.Og hvorfor..??

Fordi, hvis ikke vores forhandlere ikke kan sælge varen til en matchende pris med den tyske forhandler(+momsforskellen), så køber de største forhandlere bare varene selv ude på (det fri) marked, så vi distributører har måttet sænke priserne( avancen) så de kan være med.

Og der er forskellen i forhold til astro branchen.!!
                                Vi har ikke den samme kartel-ligende situation som der desværre hersker i astro-branchen.!

Jeg er ret sikker, at astro-forhandlere herhjemme har en ret marginal margin i avance og den ønsker jeg på ingen måde at tage fra dem for de gør et udmærket arbejde langt hen ad vejenThumbs%20Up – næ, der hvor indsatsen skal gøres, er hos importørene (og producenter som især Celestron og Meade), så forhandlerne kan matche priserne i det øvrige EU og stadig synes det er sjovt..!!

Dét er udfordringen – og det kan jo så gøres på flere fronter…hvis de pludselig ikke sælger noget så får pipen vel en anden lyd…Ermm

Og Bo, du har helt ret – den fader egentlig ret hurtigt…Wink

Holm2009-01-31 00:11:24

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

Holm, nu kan man jo ikke rede alle distributør over en kam.

EU distributør og forhandler sætter mange gange deres priser en smule op, ja det vil jeg give dig ret i, men de er jo også underlangt Højer skatteregler end de Amerikanske kollegaer. Og det er også på fragt siden. indlands/fly/sø Fragt i USA er billiger end EU. Laver afgifter på eks. brændstof m.m. En Amerikaners pris på eks. 5m3 stykgods fra kina VS EU prisen, er der kæmpe forskelv på…

Og alt sammen passer ret godt med de 35-40% det er billiger der over.

Vi har højer moms, told, fragt, og skattetryk, og ofte minder salg, da nation ikke er så stor. altså på alle leder og kanter giver dette en Højer pris.

Men hvis i ikke tror på det er det, som giver udslaget, tjaa så kan i tro hvad i vil LOL

http://www.rigorigo.dk2009-01-31 09:32:23

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 104 i alt)
                                • Emnet 'Tysk udsalg' er lukket for nye svar.