› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Tysk udsalg
- Dette emne har 103 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af jesper. This post has been viewed 3622 times
-
ForfatterIndlæg
-
25. januar 2009 kl. 13:11 #9021
rigoDeltager- Super Nova
Fik en Mail fra MortenB om dette link. Sådan ved lidt nærmer look. Så er der sku gode udsalgsvare der + frifragt . Tænker også på de sol ting
Kunne være fristne med sådan en 12″ Meade 12 f/10 ACFOg hvad med en 16″ dobson til 15kilo ca.http://www.rigorigo.dk 2009-01-25 22:44:24 25. januar 2009 kl. 17:15 #9043
Anonym- Super Nova
Kære venner – jeg har prøvet!
Men på trods af at vi er medlem af det store grænseløse frihandelsområde EU, er det stadig ikke gået op for giganten Meade.De nægter ganske enkelt at sende tilbudsvarer over landegrænsen – ikke engang via Astro kan det lade sig gøre. Mit råd er derfor: Drop Meade varer, indtil de kan lære lidt ydmyghed!I disse krisetider, bliver der ganske enkelt længere mellem kunderne. Så vil leverandørerne overleve, må de til at lære at slå hælene sammen og få fingeren ud, når der endelig viser sig en kunde i horisonten. Jeg har budt ind på netop den 12 tommer for et stykke tid siden, og resultatet er at de endnu ikke er kommet af med den.Vi har før set i Tysklands historie at Dyskeland er for Dyskere (Undskyld)Mvh.25. januar 2009 kl. 22:09 #9061
holmDeltager- Super Giant
Johannes; Jeg er fuldstændig enig…!
Jeg forsøgte at køre en enmandshær i stilling i sommers, netop fordi specielt amerikanske/engelske butikker kørte nogle tilbud, især på Meade og Celestron, som vi sjældent ser herhjemme.
Jeg kontaktede Celestron selv samt den europæiske? importør David Hinds og første svar en standard stolpe og og ned og da jeg gik dem lidt på klingen, vendte de aldrig tilbage..surprise..
Men især de 2 firmaer er, ganske som du påpeger, ikke helt bevidste omkring markedskræfternes fri bevægelighed indenfor EU – pudsigt at de netop er fra kapitalismens højborg.
Men der er kun et ord som beskriver dette:
Kartel-dannelse..!Holm 2009-01-25 21:10:41 25. januar 2009 kl. 23:24 #9064
Anonym- Nova
Der er også mange andre gode grunde til ikke at købe Meade…
Mvh
Søren (LXD75 ejer)25. januar 2009 kl. 23:41 #9065
tommyfDeltager- Neutron star
Enig på lige det punkt, meeen deres sct serie er nu dejlige.
26. januar 2009 kl. 08:54 #9083
mortenbDeltager- Super Giant
Hvis man havde tid og råd burde man lægge sag an .. vi vidner ganske enkelt ulovligheder og det er under al kritik ! På den anden side synes jeg at en del af vore danske leverandørers priser er blevet mere rimelige. Så nogen FORSØGER i alt fald at dæmme op for importen eller tage markedsandele. DET må vi SÅ være glade for.
mvh26. januar 2009 kl. 10:07 #9096
rigoDeltager- Super Nova
ja hvis man ikke er rimelige, så ryger ALT salget da hvis til UK fortiden. lige fortiden “kæmper” vi selv med at tyskerne sænker vildt meget deres tøj avancer, og vi DK forhandler kan sku ikke gøre det samme, da hvor skat/husleje/moms/lønninger er Højer, så i disse net tider scorer danske shops//netshops/virksomheder ikke en skid på den handel der fogår uden for grænsen, ALT handelen ryger flugt ud af DK, og importen øges kun, sikkert ikke skide sund i det langeløb, bliver lidt ala USA VS KINA, det hele er smutter kun en vej, usundt…
Jeg ville ønske at vi i DK kunne sænke momsen til 15%, og en eller andet form for rabat, til virksomheder der sælger til udlandet, især de mange Danske netshops kunne så bidrage til lidt valuta i startskassen, som det er nu klipper vi kun hinanden i DK. Engang hvor “brødre” som Grønland, Island Norge, Sverige gider handle i DK på net, da vi er alt for dyre VS UK, TYKSLAND. Synd og skam, DK kunne godt være et rigtig godt smørhul for sådan en export, og gode indtægter til det Danskesamfund.. Så kunne vi tjene lidt på alle de vare som vi ikke vi alligevel ikke producer, men hade lige en lille finger med i spilet når der bliver handlet.. Det har vi så dog lidt af da Mærsk transporter mange af disse vare, mennnn vi kunne gøre det endnu beder…http://www.rigorigo.dk 2009-01-26 09:08:18 26. januar 2009 kl. 14:19 #9116
lars- Planet
Har i ikke nogle venner i f.eks Tyskland eller England der kan hjælpe jer ved at være leveringsadresse for jeres indkøb? – Dels en god anledning til at besøge hinanden dels en måde at omgå besværlige sælgere.
Bagsiden af den medalje er så at de danske forhandleres omsætning falder men det gør den kun hvis du alligevel skulle ud at købe nyt.26. januar 2009 kl. 15:25 #9119
henrikDeltager- Nova
HVis du/vi/i kan finde dokumentation for handelshindringer, behøver man ikke selv lægge sag an, men kan nøjes med at indgive en klage til EU’s konkurrencerod .. undskyld råd.
Hvis man kunne samle en række underskrifter fra folk og/eller mails fra europæiske forhandlere der siger “desværre vi kan ikke sælge over grænsen..”, burde det være dokumentation nok til at få dem til at kigge på teleskop markedet.
Som forhandler er det jo muligvis ikke i min egen interesse, men jeg mener nu man kommer længst ved åbenhed, konkurrencedygtige priser og god service.
Henrik 2009-01-26 14:26:49 26. januar 2009 kl. 15:33 #9121
Anonym- Nova
> Som forhandler er det jo muligvis ikke i min egen interesse, men jeg
mener nu man kommer længst ved
> åbenhed, konkurrencedygtige priser og
god service.Du et ikke handels-uddanne, vel?
26. januar 2009 kl. 15:36 #9123
henrikDeltager- Nova
Njaeh.. en slags tillægsuddannelse har jeg vel …
Men måske er det fordi jeg er FOR handels udannet, idet man altid i teorien arbejder ud fra forudsætninger om transparens i markedet og fuldt oplyste rationelle forbrugere
Henrik 2009-01-26 14:55:08 26. januar 2009 kl. 15:40 #9124
henrikDeltager- Nova
BTW: Nu vi snakke rom udsalg og tyskland, så er Televue også på udsalg dernede; ca. 23% rabat på dem.
Har fx. lige bestilt et Ethos 13mm til 521EUR der var sat ned fra 645EUR.
26. januar 2009 kl. 17:18 #9129
Anonym- Super Nova
Hej Henrik.
Du er en forstående mand, som jeg til enhver tid vil støtte, ved at købe hos dig. Men selv dig, vil Meade ikke levere denne vare til (Siger Erik-Astro), således at man kunne købe hos dig for en acceptabel merpris. Som forhandler, burde du i hvert fald have adgang til at levere Europa-importørens tilbud videre.Forøvrigt – har du set min mail mht. Takahashis 1,6 extender?Mvh.26. januar 2009 kl. 17:35 #9131
mstauningDeltager- Black Hole
Meade SKAL gå over Erik siger de… Men heldigvis findes der forhandler rundt om i EU, der holder sig til loven.
Henrik – Hvor henne har du dog fundet den til så god en pris?26. januar 2009 kl. 22:09 #9148
bobo- Giant
Nu har Erik jo været generalagent for hele skandinavien, siden 1980. Så mon ikke han har skummet en del fløde på det gennem årene?? Jeg vil vædde med at han får %’er af hver eneste dims der står Meade på, uanset om det er ved Henrik eller Mogens man handler ved. Det kan sq ikke passe at det skal være sådan skruet sammen
Hvorfor kan i forhandlere ikke købe en palle hjem til usa priser? og stadig have en fornuftig avance. Det er jo næsten halv pris, oss selvom der kommer told på.
Så kan man jo tage chancen og købe brugt i USA. Her en LX 200 til 1650$ http://www.optcorp.com/product.aspx?pid=354-919-817-12415Der var også en Nextstar 8″ til sølle 1200$. Er der nogen af jer der har prøvet at handle brugt der ovre?Bobo 2009-01-26 21:33:54 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Tysk udsalg' er lukket for nye svar.