TV udsendelser til download …….

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI TV udsendelser til download …….

• Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af ksondergard. This post has been viewed 430 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

mortenb
    Deltager
      • Super Giant

BBC har åbenbart jævnligt nogle gode udsendelser. Under køb og salg henviste Henrik til BBC Sky at Night .. og det var faktisk rigtig godt. Der kan hurtig downloades nogle timer med diverse snak for de knapt så erfarne.

Måske har DU et par links med spændende udsendelser ?

andreas
        • Super Giant

Hej Morten

Jeg har tidligere været inde for at prøve at se nogle af den mange afsnit, men BBC’s iPlayer siger at det kun er til brug i UK. har du fundet et sted med downloads? Hvilken player bruger du?

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Har set dem i mange år, men det kan jeg ski ikke mere, for kun lyd og sort skærm Angry

mortenb
          Deltager
            • Super Giant

Jeg har LIGE siddet og kigget på min “anden” computer. Men på den hjemlige er der ingen adgang. Det virker som om “et eller andet” blokerer, men jeg kan ikke se hvad. Min “player” er windows, men jeg har også brugt Real. Det er lidt mystisk .. prøver lige ..

Ja, med Realplayer installeret “igen” , så kører det også her.

God fornøjelse.

OBS: Det er bestemt også værd at besøge:

Du skal ved liveleak downloade nogle codecs. Disse har ikke har nogen negativ indflydelse på noget som helst selvom der uden grund har lydt virus advarsler.

Ved at søge på ord kan du fremkalde klip om alt muligt. Der er RIGTIGT mange videoklip om astronomi. Du kan også søge på teleskoper og få beslutningsunderstøttelse, demoer og “rum”visninger. Jeg har selv bl.a. søgt på Meade Dobson og fået en masse fint input om godt og skidt.

MortenB2008-11-24 21:36:13

bobo
              • Giant

Hej. De kører alle fint i RealplayerSmile

ksondergard
              Deltager
                • Giant

Der findes også diverse Podcasts med astro:

Prøv evt. disse:

Hidden Universe HD

Hubble Cast HD

God fornøjelse

Mvh

Kent

KSondergard2008-11-24 21:17:43

andreas
                  • Super Giant

Hej Kent

Dine links kan i hvertfald downloades, så det er sat i gang Clap

Det kan være at de links fra BBC afhænger af den udbyder man har mere end afspiller. Jeg prøvede den under min Linux installation, den plejer at æde det meste med her fik jeg også at vide at det kun er for UK.

mortenb
                  Deltager
                    • Super Giant

Hej Andreas, når jeg trykker på et “klip” og det ikke starter automatisk, så kan man i et vindue oppe til højre vælge indstillinger. Der kan man så vælge mellem Windows Player eller REALPLAYER. Da du har linux er det nok DET, som er problemet. Men du kan måske besøge http://www.realplayer.com og se om der er en linux løsning ? MortenB2008-11-24 21:44:20

andreas
                      • Super Giant

Hej Morten

Jeg har installeret Realplayer og det kører når jeg vælger den i højre hjørne som du nævner. Jeg er ikke voldsomt begejstret for realplayer og quicktime, synes der er for mange ændringer i de instillinger jeg er vandt til. Men når det nu er nødvendigt 😉

Jeg kører en Vista på min PC med de fordele og ulemper det giver, min Linux plejer (af erfaring) bare tit at være nemmere at få hul igennem hvis det er netværks problemer 😉

Så skal der ses BBC den kommende tid.

ksondergard
                      Deltager
                        • Giant

Hej Andreas

Jeg fandt også lige denne hjemmeside med video’er :

God fornøjelse til alle :0)

Mvh

Kent
                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'TV udsendelser til download …….' er lukket for nye svar.