› Fora › ASTRO-FORUM › GENEREL ASTRONOMI › TV udsendelser til download …….
- Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af ksondergard. This post has been viewed 430 times
-
ForfatterIndlæg
-
24. november 2008 kl. 18:40 #4505
mortenbDeltager- Super Giant
BBC har åbenbart jævnligt nogle gode udsendelser. Under køb og salg henviste Henrik til BBC Sky at Night .. og det var faktisk rigtig godt. Der kan hurtig downloades nogle timer med diverse snak for de knapt så erfarne.
Måske har DU et par links med spændende udsendelser ?24. november 2008 kl. 21:13 #4509
andreas- Super Giant
Hej Morten
Jeg har tidligere været inde for at prøve at se nogle af den mange afsnit, men BBC’s iPlayer siger at det kun er til brug i UK. har du fundet et sted med downloads? Hvilken player bruger du?24. november 2008 kl. 21:34 #4511
tommyfDeltager- Neutron star
Har set dem i mange år, men det kan jeg ski ikke mere, for kun lyd og sort skærm
24. november 2008 kl. 21:35 #4512
Jeg har LIGE siddet og kigget på min “anden” computer. Men på den hjemlige er der ingen adgang. Det virker som om “et eller andet” blokerer, men jeg kan ikke se hvad. Min “player” er windows, men jeg har også brugt Real. Det er lidt mystisk .. prøver lige ..
Ja, med Realplayer installeret “igen” , så kører det også her.God fornøjelse.OBS: Det er bestemt også værd at besøge:Du skal ved liveleak downloade nogle codecs. Disse har ikke har nogen negativ indflydelse på noget som helst selvom der uden grund har lydt virus advarsler.Ved at søge på ord kan du fremkalde klip om alt muligt. Der er RIGTIGT mange videoklip om astronomi. Du kan også søge på teleskoper og få beslutningsunderstøttelse, demoer og “rum”visninger. Jeg har selv bl.a. søgt på Meade Dobson og fået en masse fint input om godt og skidt.MortenB 2008-11-24 21:36:13 24. november 2008 kl. 21:37 #4513
bobo- Giant
Hej. De kører alle fint i Realplayer
24. november 2008 kl. 22:12 #4514
ksondergardDeltager- Giant
Der findes også diverse Podcasts med astro:
Prøv evt. disse:
God fornøjelse
Mvh
Kent
KSondergard 2008-11-24 21:17:43 24. november 2008 kl. 22:25 #4515
andreas- Super Giant
Hej Kent
Dine links kan i hvertfald downloades, så det er sat i gangDet kan være at de links fra BBC afhænger af den udbyder man har mere end afspiller. Jeg prøvede den under min Linux installation, den plejer at æde det meste med her fik jeg også at vide at det kun er for UK.24. november 2008 kl. 22:43 #4516
Hej Andreas, når jeg trykker på et “klip” og det ikke starter automatisk, så kan man i et vindue oppe til højre vælge indstillinger. Der kan man så vælge mellem Windows Player eller REALPLAYER. Da du har linux er det nok DET, som er problemet. Men du kan måske besøge http://www.realplayer.com og se om der er en linux løsning ?
MortenB 2008-11-24 21:44:20 24. november 2008 kl. 23:01 #4517
andreas- Super Giant
Hej Morten
Jeg har installeret Realplayer og det kører når jeg vælger den i højre hjørne som du nævner. Jeg er ikke voldsomt begejstret for realplayer og quicktime, synes der er for mange ændringer i de instillinger jeg er vandt til. Men når det nu er nødvendigt 😉Jeg kører en Vista på min PC med de fordele og ulemper det giver, min Linux plejer (af erfaring) bare tit at være nemmere at få hul igennem hvis det er netværks problemer 😉Så skal der ses BBC den kommende tid.22. december 2008 kl. 11:01 #5931
ksondergardDeltager- Giant
Hej Andreas
Jeg fandt også lige denne hjemmeside med video’er :God fornøjelse til alle :0)MvhKent -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'TV udsendelser til download …….' er lukket for nye svar.