TV om Solen i aften

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI TV om Solen i aften

• Dette emne har 12 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af outlook. This post has been viewed 167 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

max
      • Nova

TV DR2 ”Viden om” bringer et program om solen kl. 20:00

Solen opfører sig meget mærkeligt. De sidste to år har der næsten ikke været den forventede aktivitet deroppe. Er vi på vej mod en solstorm, der sætter gps-systemer og højspændingsmaster ud af spil? Eller truer en ny istid? Forskerne aner det ikke – og holder åndeløst øje med vores sol.

VH. Max

rigo
      Deltager
        • Super Nova

har hvis set det, men ser den gerne igen

mikael_joe
        Deltager
          • Super Nova

Solen opfører sig kun mærkeligt fordi deres model er forkert. En elektrisk Sol passer en hel del bedere.

max
            • Nova

Mærkeligt at den udsendelse ikke er blevet blacklistet af vore kære

miljøpolitikere. Man kunne jo komme til at tro at de har taget alvorligt

fejl med alt deres globale opvarmning og CO2.

VH. Max

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Ja, der er for mange bag skriveborde som i stedet skulle grave grøfter…

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

andreas
                • Super Giant

Hey jeg får lige alle tiders ide.

Jeg arbejder med udvikling af Røntgen apparater, og jeg tror vores finans krise kan vendes hvis man ved klima topmødet. I følge programmet gir’ kosmisk stråling flere ladede partikler.. mere vanddamp og lavere temperatur. Hvis de kan blive enige om at mere stråling vil gi’ mere vand damp, skal vi bare ha et røntgen apparat på hvert gadehjørne. Det vil jeg foreslå salg og marketing, og jeg kan blive rig!!!!

max
                  • Nova

Super ide Andreas !

Bare husk at give os stjernekikkere lidt skyfrit en gang imellem.LOL

VH. Max

andreas
                    • Super Giant

Med alle de penge, kommer jeg jo nok til at købe en del nyt udstyr…. og det gir’ jo (som vi ofte har erfaret) desværre ringe vejr….

lars
                      • Planet
                      For at vendet tilbage til emnet på tråden. Jeg så udsendelsen på DR’s hjemmeside idag..

Joh, jeg har bemærket at solen har været meget lidt aktiv de sidste par år. Som radioamatør er jeg og mine ligesindede meget afhængige af solaktiviteten fordi det påvirker radiobølgernes udbredelse på kortbølgebåndene.

Det er mere tankevækkende at vi måske står ved begyndelsen af en lille istid på 50 – 70 år.

Det bliver næppe så koldt som i 1600-tallet fordi der er betragtelige mængder drivhusgasser i atmosfæren – Og en lille istid vil sikkert også redde menneskeheden fra at overophede atmosfæren længe nok til at vi kan få styr på udslippene af drivhusgasser. På den måde havner jeg så ovre i Rigo’s off-topic tråd om forurening (og klima).

mortenb
                      Deltager
                        • Super Giant

max
                          • Nova

Så mangler vi bare lige at miljøorganisationerne også vil bilde os ind at det er

CO2 der er skyld i den manglende sol aktivitet.Disapprove

VH. Max

morten
                          Deltager
                            • Super Nova

outlook
                            Deltager
                              • Super Nova

Jeg så den godt. Imponerende billeder af lampen der hænger lidt med snuden i øjeblikket, men ikke desto mindre er der nu et par pletter på skiven nu som det lykkedes mig lige at snuppe et billede af inden skyerne atter trak over:

AR1034

Ikke ret store ganske vist, men til gengæld er der en del “plage”.

Hilsen Leif,
                              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'TV om Solen i aften' er lukket for nye svar.