Tubusringer

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Tubusringer

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af mr. This post has been viewed 260 timesmox. This post has been viewed 260 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

sten
      • Giant

Hei

I dag har jeg endelig fått monteringen min CG5 gt. Den er myyye større enn jeg trodde på forhånd!! Jeg lurer på om jeg kan bruke 6mm skruer for å feste tubusringene. Det fulgte ikke med di to skruene. Hullene ser ut til å være 5,5mm, men det finnes ikke her i Oslo. Har spurt en del rundt. Jeg skal feste en 150mm TS på monteringen.

Mvh Sten

sten
        • Giant

Hei

Jeg brukte 6mm. Det gikk greit.Smile

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Hullerne er ikke i mm, men i tommer. Er jo lavet “over there”, og de er nogle flojser der ikke kan finde ud af “normale” gevind størrelser Wink

sten
            • Giant

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har lest på Forumet her at når du får nytt utstyr så kommer skyene. Det stemmer her i Oslo nåConfused I går var det meget bra værSmile

Nå har jeg endelig montert sammen det hele etter å ha fulgt to pakker i en uke. Pakkene har vært innom så utrolig mange steder! Jeg sier som kone mi sier” Den er så stor”LOL

mr.mox
              • Nova

Nej, denne gang da jeg fik nyt udstyr blev det godt vejr. Til gengæld fik jeg influenza og pakken lå og ventede på arbejde…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Tubusringer' er lukket for nye svar.