TSA102 + NY 60mm guider = dejlige let nu

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER TSA102 + NY 60mm guider = dejlige let nu

• Dette emne har 32 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1668 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Forfatter

Lars Malmgren
    Deltager
      • Super Nova

Øhh, nu er det jo ikke Henrik Qcam, der laver eller sælger det GRATIS program Guidemaster, så han kan vel ikke rigtig klandres for at der mangler en opsætningsmanual til guidemaster, når han blot er venlig at yde ekstra service ved at levere guidemaster med, når han sælger et cam…………..

Anyway Rigo, så har du måske glemt at fortælle guidemaster hvad dit nye guide scope har af brændvidde.

Desuden, når du har forringet pixelopløsningen går der jo længere tid (=buesek forskydelse) før end guidemaster kan “se” at guidestjernen har flyttet sig…

Men tjek lige opsætningen af guide scopets brændvidde i guidemaster Wink

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Hej lars, Jo den er rigtig nok guide scope brændvidde

Vil sige ja og nej til det du skriver om henrik+guidemaster, Qcam egen guideprogram er ????

http://www.rigorigo.dk2008-09-24 22:32:32

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Der er ikke noget QCam guideprogram.
          Men det er vel heller ikke det der er blevet solgt??
          – eller har jeg misset noget Clown

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Nææ men ser du, i men verden hehe, så sælger man et produkt som ET guider cam, og ikke familiefotos cam LOL og uden rigtig/egen guide program,,, ERGO så skal man da også kunne ryste op med noget mere info om de programmer der virker med dette cam hvis det kun dur med dem.

Anyway! måske det virker alligevel, skal ud om lidt og tjek nogen frames, det ser bare ikke ud som før i GM vinduet med mit webcam/størrer scope. Det er MEGET grover look/data nu, men ses åbenbart ikke på det rigtig foto

rigo
            Deltager
              • Super Nova

Back in few min. Håber på det bedste, da jeg syndes om dette lette (KG) setup, det er dejlige let, og lige til. Kryser finger! Stern%20Smile

rigo
              Deltager
                • Super Nova

booyyaa Clap det er hvis ret flotte stjener, lige som før Hug

Men syndes stadig!

Udfordring til HENRIK QCAM! har du nogen mere om opsætning omkring Guidemaster, nogen fix/smarte tal der bedst at køre med ??? Jeg har ringet lidt rundt, og snakket med gutterne, alle ved ikke rigtig noget med disse tal, så det mangler virkelige!

PS, vi mangler sku de gammel smileys

http://www.rigorigo.dk2008-09-25 08:13:19

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

kano! Thumbs%20Up har lige kikkert et par 10min exp. skud = HELT runde stjener. fedt fedt! så nu køre det bare der ud af. Tror denne LRGB M27 bliver helt god, bare ikke lige det objekt jeg ville ønske mest PT. Men nu var det jo mest en guidetest aften, som hvis ender godt Clap Men nu kan jeg lige så godt lave den færdig den M27, med lidt ekstra skud, tager sku en 1time mere.

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

hmm så kommer tågen ÆV! tager 2 lum mere, og slut

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

Så! fik jeg lige stacket det fra igår, dog lavede jeg en fejl, med save as, så histogrammet er hakket, og så kommer der mere støj i det mørke, men jeg laver om sener idag. Men ellers nice guide ???? LOL R G B er på 10min. exp. men der var nu halt dårlige seeing igår, MEGET fugt og tåge sener, der stod en hel lyskegle under hvor gadelamper. Og dugen fald tungt, men fuck hvor det varme system virker godt ! NUL dug på selve linserne. Men alt ialt så guider piset jo kanon Big%20smile fedt nok med en 60mm anyway! handy gear siger jeg bare ! Star Så venner og uvener! i kan rolige købe sådan et 3kilo 60mm qcam setup!

http://www.rigorigo.dk2008-09-25 10:17:42

ksondergard
                      Deltager
                        • Giant

Hvorfor købe, når man kan vinde……… YEPPER jeg fik et Lunatic 60mm med hjem fra MAF i præmie. Men (som jeg desværre nåede at sige inde lodtrækningen), så følger heldet de dumme…..LOL

Qcam5 mono, blev dog købt på MAF. Alt-i-alt et rigtigt lækkert guide setup.

Mvh

Kent

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Og en her uden Lum

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Rigo – flot M27 er du dog helt sikker på hvornår du har brugt Lums og ikke? Det ser ud som om du har Lum med på nummer to, og ikke på nummer et.

Tillykke med det lille ny.

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

Takker MS, det gik jo ret fornuftige alligevel

Må lige finde et andet objekt til i aften Geek

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

M76 står godt for tiden.

Finn
                                Deltager
                                  • Neutron star

Michael, hvordan er det lige man finder guide programmet i Maxim, stod og rodede med det i aftes men kunne ikke få guide vinduet opEmbarrassed

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
                                • Emnet 'TSA102 + NY 60mm guider = dejlige let nu' er lukket for nye svar.